پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیایجاد انگیزه خرید برای سهامداران

ایجاد انگیزه خرید برای سهامداران

ایجاد انگیزه خرید برای سهامداران/ دلار مدیریت شد
 بازار خرید سهام در اصلاح به سر می‌برد و با توجه به اینکه طی سه روز اخیر قیمت‌ها منفی شد، امروز انگیزه خرید ایجاد شد.
به گزارش رتبه آنلاین، همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه در بررسی بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: بازار متناسب با خرید سهام در قیمت‌های پایین قرار داشت که امروز هم این رقابت در بازار دیده شد و شاخص به راحتی از مرز یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد عبور کرد.
این کارشناس بازار سرمایه سهام ارزنده این روز‌ها را گروه صادرات محور عنوان و تصریح کرد: شرکت‌هایی که ارز صادراتی در اختیار دارند، همچنین بانک‌ها و هلدینگ‌هایی که از فرصت‌های بازار استفاده کرده و در حال بهینه سازی پرتفو خود هستند، شرکت‌هایی که در واقع نرخ فروش یا تغییر جدی را برای آن‌ها متصور هستیم همگی می‌توانند ارزنده باشند.
دارابی گروه بانکی و پتروشیمی را نیز لیدر‌های هفته عنوان کرد.
وی همچنین در بررسی تاثیرات دلار بر بازار سرمایه خاطر نشان کرد: دلار به خوبی مدیریت شد و نشان داد که حضور در بازار دلار، بازدهی خاصی برای سرمایه گذاران نداشته و یکی از اشتباهات می‌تواند سرمایه گذاری در بازار ارز باشد.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: آنچه اتفاق می‌افتد در حد حداکثر تورم بوده و با این هدف که مزیت‌های صادراتی ایران دچار مشکل نشود، به نظر می‌رسد که یک برنامه بازارگردانی قوی روی دلار در حال انجام بوده که دلار در حالت تورم مدیریت شده و فرصت صادراتی شرکت‌ها کاهش پیدا نکند.
دارابی در پایان اضافه کرد: افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند همچنان بازار سهام و همچنین بازار املاک به خصوص ساخت و ساز می‌تواند ارزنده‌تر باشد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید