جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریايران رتبه دار اتلاف وقت در ترافيك دنيا

ايران رتبه دار اتلاف وقت در ترافيك دنيا

 ناگفته پيداست كه ترافيك يكي از اصلي ترين عوامل اتلاف وقت، انرژي (سوخت) و استهلاك خودرو در دنيا محسوب مي شود، اما اين امر زماني قابل توجه تر ميشود كه بدانيم در دنيا كشورها و شهرها در خصوص ميزان اتلاف وقت در ترافيك هم رتبه بندي شده اند كه خود نشان از عدم مديريت صحيح در امر شهرسازي و البته نا كافي بودن حمل و نقل شهري است.

 به گزارش رتبه آنلاین ، حال شايد زماني اين رتبه بندي جالب تر شود كه بدانيم كشورمان بر اساس گزارش مؤسسه‌ی نامبیو،نخستین کشور و تهران نهمین کلان‌شهر دنیا در زمینه اتلاف وقت شهروندان در ترافیک شناخته شده است.

بر اساس رده‌بندی مؤسسه‌ی تحقیقاتی نامبیو (Numbeo)، ایران در میان ۵۸ کشور مورد بررسی، رده نخست اتلاف وقت شهروندان در ترافیک را به خود اختصاص داده است.
در گزارش این مؤسسه‌ تاكيد شده است كه ، مردم ایران به‌طور متوسط برای هر مسیر خود از مبدأ تا مقصد، بیش از ۵۰ دقیقه زمان در ترافیک هدر می‌دهند و از این بابت در جایگاه نخست جهان قرار گرفته‌اند. روسیه و مصر به ترتیب با میزان هدررفت ۴۹.۵ دقیقه و ۴۷.۶ دقیقه، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی قرار دارند.
در انتهای این جدول کشورهای اتریش، لیتوانی و اسلووانی قرار دارند که به ترتیب با هدررفت ۲۸.۸۶، ۲۸.۶ و ۲۷.۱ دقیقه از زمان مفید روزانه شهروندان، جزو پربازده‌ترین کشورها در حوزه حمل و نقل به شمار می‌آیند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید