پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

انقلاب کلان‌ داده‌ها

نگارندگان: راب توماس و پاتریک مک‌شاری

تعداد صفحات: 288 صفحه

انتشارات: ویلی (ویرایش اول، 2015)

شابك: 1118943716-978

کلان داده‌ها می‌توانند ابزاری قوی برای خلق راه‌کارهای کسب و کار اثربخشی باشند اما تدوین و اجرای راهکار صحیح نیازمند یک درک عمیق نسبت به موضوع بسیار پیچیده آن است. کتاب انقلاب داده‌ها بر قوت، پتانسیل و ایرادات کلان داده‌ها تأکید دارد و دیدگاه مورد نیاز برای بهبود نتایج کسب و کار از طریق کلان داده‌ها را عرضه می‌نماید. همچنین، این کتاب به نوآوری‌ها و کاربرد اثربخش فن‌آوری در این زمینه تأکید دارد. شرکت‌ها همواره داده‌ها را سریع‌تر از پیش تولید می‌نمایند و این داده‌ها می‌توانند صنایع را متحول کنند.

کتاب حاضر، به بررسی الگوهای کلان‌داده‌ها و شناسایی الگوهای آتی می‌پردازد. در عین‌حال، یک راه‌کار حاکمیتی و امنیتی برای کاربرد اخلاقی از داده‌ها ارائه می‌دهد. همچنین، تلاش دارد تا عملکردهای آزمایش‌شده و مثبت را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها به عنوان نمونه عرضه نماید. نتایج به‌دست آمده از برخی از این عملکردها برای تصمیم‌سازی آگاهانه و نیز دستیابی به نتایج کمّی بسیار مفید است. روند‌های کسب و کارهای جدید بر اساس دارایی‌های فعلی و آتی داده‌ها نیز تعریف شده است.

نگارنده اول کتاب، معاون بخش توسعه محصول کلان‌داده‌ها و مدیریت اطلاعات در گروه نرم‌افزاری IBM است و نگارنده دوم نیز از محققین برجسته دانشکده بنگاه و محیط زیست اسمیت در دانشگاه آکسفورد است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید