جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزافزوده شدن ۱۵۰۰ نسخه خطی به کتابخانه ملی

افزوده شدن ۱۵۰۰ نسخه خطی به کتابخانه ملی

معاون کتابخانه ملی به برنامه این کتابخانه برای خرید منابع خطی و جلوگیری از فروش این منابع در خارج از کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه برای اسناد کشور نیز در حال اجراست.

به گزارش رتبه آنلاین، غلامرضا امیرخانی، معاون کتابخانه ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، با اشاره به برنامه‌های این کتابخانه برای خرید منابع جدید گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در چند سال اخیر تلاش کرده تا با خرید منابع ارزشمند از فروش آنها در خارج از کشور و به نوعی قاچاق این منابع جلوگیری کند.

وی افزود: برهمین اساس بودجه‌ای نیز به منظور صیانت و خرید نسخ خطی از سوی رئیس جمهور برای این موضوع در نظر گرفته شده که توانسته کمک مؤثری در جهت پیشبرد این اهداف باشد. تخصیص این بودجه در دو سال گذشته سبب شده تا منابع خطی ارزشمندی به گنجینه کتابخانه ملی افزوده شود که گاه می‌توان در بیان ارزش یکی از این منابع، مقاله یا کتاب نوشت.

معاون کتابخانه ملی به افزایش قدرت خرید منابع خطی از سوی این کتابخانه در دو سال گذشته اشاره و اضافه کرد: در دو سال گذشته حدود یک هزار و 500 منبع خطی از این طریق به منابع کتابخانه ملی افزوده شده که در مقایسه با سال‌های پیش‌تر رشد حدود 40 درصدی داشته است. از نظر کیفی نیز برخی از این منابع چنان ارزشمند و حائز اهمیت‌اند که می‌توان گفت خرید برخی از این منابع در 80 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

امیرخانی همچنین از برنامه این کتابخانه برای حفظ اسناد ملی نیز خبر داد و گفت: برنامه‌ای که برای نسخ خطی در نظر گرفته شده در بخش اسناد نیز اجرا می‌شود تا اسناد کشور نیز حفظ شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید