پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهکشاورزیدامپروریافزایش ۲۰ درصدی تقاضای جهانی در صنعت طیور تا سال ۲۰۳۷

افزایش ۲۰ درصدی تقاضای جهانی در صنعت طیور تا سال ۲۰۳۷

با افزایش رشد جمعیت جهان و گسترش طبقه متوسط در جوامع، کارشناسان جهانی پبش بینی کردند که افزایش تقاضای گوشت مرغ و تخم مرغ در آسیا تا سال 2037، موجب رشد 20 درصدی مصرف جهانی این محصولات خواهد شد.به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت وَت اگنت، پیش بینی می شود که مصرف جهانی طیور تا ۲۰ سال آینده تا ۲۰ درصد افزایش یابد که ۴۰ درصد از این رشد مربوط به آسیا و ۳۰ درصد از آن نیز مربوط به آمریکای لاتین است.

تاثیر اقتصاد روبه رشد آسیا بر تقاضای جهانی طیور

آسیا با داشتن ۵۴ درصد از جمعیت جهان و اقتصاد رو به رشدش، اثری بسیار بزرگی بر تقاضای جهانی طیور دارد. اگر افزایش مورد انتظار در تولید و مصرف طیور اتفاق بیفتد، گوشت طیور نسبت به سایر محصولات پروتئینی، بیشترین مصرف را در دنیا خواهد داشت. در این میان گوشت ماهی و سایر محصولات دریایی نیز سهم بزرگی در رژیم غذایی مردم آسیا دارند.

این گزارش می افزاید: ۴۲ درصد از کل مصرف گوشت در آسیا، به ماهی اختصاص دارد. با این حال، بدون در نظر گرفتن چین، گوشت طیور بیشترین مصرف را در آسیا دارد. گفته می شود ۷ تا ۸ میلیون تن از تولید طیور در چین به گوشت ماکیان اختصاص دارد. گرچه این صنعت یک صنعت رو به رشد است، با این حال بازار مرغ های بومی رونق خود را کمی از دست داده است.

گفتنی است؛ انتظار می رود جمعیت جهان از ۷٫۴ میلیارد نفر در حال حاضر به ۹٫۳ میلیارد نفر تا سال ۲۰۵۰ برسد. همچنین جمعیت شهری در آسیا از ۴۹ درصد به ۷۰ درصد خواهد رسید. اگر بیشتر جمعیت در نواحی شهری زندگی کنند و درآمدشان افزایش یابد، تقاضا برای همه محصولات طیور- در وهله اول محصولات مرغ- افزایش می یابد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید