جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیافزایش ۲۰۰ درصدی نقدینگی با سرعت برق/ استارت برای هزار شرکت برتر

افزایش ۲۰۰ درصدی نقدینگی با سرعت برق/ استارت برای هزار شرکت برتر

… مدیرعامل گروه رهشاد الکتریک در گفت‌وگو با خبرنگار رتبه‌آنلاین با معرفی مختصری از این گروه، اظهارکرد: شرکت رهشاد از آغاز تاسیس خود اقدام به تولید قطعات برقی از جمله کلید پنکه سقفی کرده که با توجه به نیاز کشور به تولید خازن‌های صنعتی از قبیل خازن‌های راه‌انداز، اصلاح‌کننده ضریب قدرت، خازن‌های دائم کار و خازن‌های روشنایی روی آورد.

وی با اشاره به اینکه رهشاد برای نخستین‌بار در کشور اقدام به ساخت خازن‌های مذکور کرد، ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۲ قلم انواع کالا‌های برقی در سبد محصولات این شرکت، تولید و تحویل صنایع لوازم خانگی، زنجیره تأمین وزارت نیرو و صنعت برق کشور، وزارت نفت و شرکت‌های تابعه و سایر مشتریان می‌شود.

… درباره میزان سودآوری و سودسازی شرکت برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای نیز اشاره‌ای داشت و تاکید کرد: با افزایش رکود تورمی و افزایش نرخ ارز، میزان سرمایه در گردش شرکت به طرز قابل توجهی افزایش و بیش از ۲۰۰ درصد رشد نقدینگی را بالا بردیم تا بتوانیم از باب نوآوری و منابع، شرکت را در جایگاه متعالی قرار دهیم.

مدیرعامل رهشاد الکتریک همچنین درخصوص ارزیابی خود از تغییرات قیمت سهام شرکت را در کوتاه مدت و بلند مدت، تصریح کرد: با رشد نقدینگی انتظار داریم سهام شرکت در کوتاه مدت بیش از ۶۳ درصد و در بلند مدت حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته باشد؛ این مهم بدان معناست که ارزش برند شرکت با سایر فاکتور‌های تأثیرگذار را ظرف ۲ سال تا ۱۴۰۱ بتوانیم ۲.۵ برابر ارتقاء دهیم و در رتبه‌بندی هزار شرکت برتر کشور، جزء بیست شرکت اول قرار بگیریم

… درخصوص اینکه نقدینگی قابل توجهی وارد بازارسرمایه شده که نیازمند بهره‌ور شدن شرکت‌ها برای رشد بیشتر بوده اما؛ این شرکت بهره‌وری و نقدینگی را به کدام سو، هدایت می‌کند نیز گفت: رهشاد با گذشت ۳۵ سال از فعالیت خود، همواره با حفظ کیفیت اصرار داشته و توانسته در امور کیفیت‌گرایی نام مشخصی در صنعت کشور برای مشتریانی که مصرف کننده محصولات ما هستند، حفظ نماید. در تولید انواع خازن‌های صنعتی، کیفیت محصولات ما را خارج از کشور هم می‌توان بررسی کرد و با همین مهم توانستیم به انتخاب واحد نمونه صادراتی کشور نائل آئیم.

این فعال صنعت الکتریک با ارزیابی چگونگی خروج صنایع از وضعیت بحران اقتصادی کشور، اذعان کرد: محور نخست، توسعه تیراژ تولید محصولات شرکت است؛ این عامل باعث خواهد شد تا تاب‌آوری شرایط کنونی اقتصاد ایران ساده‌تر شود ضمن آنکه برای دومین محور نیز افزایش تنوع سبد محصول را باید تاکید کرد؛ این شرکت در دو سال سه طرح را بررسی و در هر سه سال دو طرح را به مرحله تولید انبوه می‌رسانیم.

… درخصوص آینده‌نگری و رقابت‌پذیری این صنعت در سال‌های آتی پیش‌رو را اینگونه ترسیم کرد و گفت: فضای کسب‌وکار، تاکنون هیچگاه تجربه این روز‌ها را نداشته و به جرأت می‌توان گفت شرایطی را که هر روز سپری می‌کنیم، بی‌بدیل‌ترین و بی‌سابقه‌ترین شرایط نسبت به لحظه‌ای حتی ثانیه قبل از خود است؛ در یک همچنین فضای کسب‌و‌کاری، سیاست‌های انقباضی و احتیاطی شرکت، اساس حفظ موقعیت است؛ همچنین انتقال نیرو‌های منفی و میرا‌کردن انرژی حاصل از این نیرو‌ها برای همه بنگاه‌داران اقتصادی، لازم و ضروری است.

مدیرعامل رهشاد الکتریک عبور از چالش‌های کنونی را با استفاده از تجربه ضروری دانست و تصریح کرد: تأمین ارز لازم برای واردات مواداولیه بزرگترین چالش این روز‌های ماست و در بین تمامی مشکلات موجود، نبود مواد اولیه می‌تواند یک اثر مخرب جدی بر پیکره رونق تولید بگذارد. ما همواره سعی می‌نماییم از محل ارز صادراتی و هر گونه تعامل و تهاتر با وزارت نیرو و بانک مرکزی جمهوری اسلامی با پذیرش و تقلیل هزینه‌های اضافی، تأمین ارز مورد نیاز تولید را تأمین نماییم.

در پایان همچنین باید اشاره‌ای مختصر به مهم‌ترین دستاور‌های اخیر و رتبه‌های کسب شده این شرکت داشت:
* اخذ پروانه بهره‌برداری تعمیمی به تولید انواع چراغ‌های خیابانی LED، تولید انواع لامپ‌های خانگی LED و راه‌اندازی خط تولید جدید فیلتر‌های هارمونیک خانگی (بیست و پنج آمپر).
* نامزدی واحد نمونه صنعتی کشور در سال ۹۸ که نتایج آن در مرداد امسال مشخص می‌گردد و ما امیدواری زیادی داریم.
* کسب تقدیرنامه تاب آوری در اقتصاد مقاومتی و تولید کننده برتر.
* حفظ و ارتقاء تعداد پرسنل شرکت در ایام کرونا و اهتمام به اشتغال بیشتر تا پایان ۶ ماهه اول سال جاری.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید