شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزافزایش نرخ بیکاری در آمریکا

افزایش نرخ بیکاری در آمریکا

باوجود افزایش فرصت های شغلی آمریکا در نخستین ماه سال جدید میلادی، نرخ بیکاری این کشور افزایش یافت.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا به نقل از رویترز، آمارهای وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد کارفرمایان این کشور بیشترین شمار کارکنان در ۱۱ ماه اخیر را استخدام کرده‌اند. به گفته وزارت کار آمریکا، این مساله نشان دهنده تأثیرپذیری اندک بازار کار از تعطیلی اخیر دولت آمریکا است که ۳۵ روز به طول انجامید و طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ لقب گرفت.

با این حال علیرغم اشتغالزایی خوب، نرخ بیکاری آمریکا با اندکی افزایش به چهار درصد افزایش یافت که بالاترین نرخ بیکاری هفت ماه اخیر در آمریکا محسوب می‌شود. آمار بیکاری دو روز پس از آن منتشر می‌شود که بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد احتمالاً به سیاست سه ساله خود در افزایش نرخ بهره خاتمه خواهد داد. از طرف دیگر سرعت رشد دستمزدها کمتر شده است.

کریس راپکی، کارشناس اقتصادی بانک میتسوبیشی گفت: در پاسخ به تهدیدات بر سر راه اقتصاد جهانی، شرکت‌های آمریکایی سرعت رشد دستمزدها را کاهش داده‌اند. بخش غیر کشاورزی آمریکا ماه گذشته ۳۰۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که بیشترین مقدار از فوریه سال گذشته محسوب می‌شود. با این حال در مجموع ۷۰ هزار شغل کمتر از سه ماهه منتهی به دسامبر سال گذشته ایجاد شده است.

در تعطیلی موقت دولت آمریکا، حدود ۸۰۰ هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دریافت حقوق بر سر کار خود حاضر شدند و یا به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید