شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیافزایش قیمت 500 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/مرغ ها گرسنه ماندند

افزایش قیمت 500 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار/مرغ ها گرسنه ماندند

یک مقام مسئول از افزایش 400 تا 500 تومانی نرخ تخم مرغ در بازار خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش قیمت 400 تا 500 تومانی هر کیلو تخم مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری 7 هزار و 400 تا 7 هزار و 500 معادل شانه‌ای 15 هزار تومان عرضه می شود.

وی افزایش مصرف در ایام اربعین را دلیل اصلی افزایش قیمت تخم مرغ در چند روز اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به وضعیت مناسب تولید، مشکل خاصی نخواهیم داشت.

نبی پور با انتقاد از این مسئله که اختلالات حمل و نقل همچنان پابرجاست، بیان کرد: علی رغم آنکه مرغداران نامه ای به رئیس جمهور مبنی بر نبود دان در واحدهای مرغداری ناشی از اختلالات حمل و نقل و عدم بارگیری نهاده ها نوشتند، اما همچنان نهاده ای از بنادر بارگیری نمی شود.

این مقام مسئول از افزایش بیش از دوبرابری کرایه های حمل و نقل خبر داد و گفت: در گذشته کرایه یک ماشین 15 تنی از بنادر به تهران حدود 2 میلیون تومان بود که در پی اعتصاب اخیر هم اکنون به 5 میلیون تومان رسیده و مشکلات متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاخیر در بارگیری بر قیمت نهاده های دامی نیز اثر گذاشته است، افزود: با توجه به نبود دان در مرغداری ها، مرغداران مجبورند نهاده مورد نیاز خود را برای جلوگیری از تلف شدن مرغ ها از بازار سیاه تهیه کنند که این امر منجر به افزایش 200 تا 300 تومانی قیمت خرید هر کیلو نهاده می شود.

نبی پور نرخ هر کیلو ذرت اوکراین در بنادر را یک هزار و 100 و کنجاله سویا 2 هزار و 400 تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که هم اکنون مرغداران هر کیلو ذرت از بازار آزاد یک هزار و 400 و کنجاله سویا 2 هزار و 900 تومان خریداری می کنند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مرغ ها گرسنه هستند، بیان کرد: با ادامه این روند مرغداران توان کار را ندارند چرا که بسیاری از آن ها برای جلوگیری از تلف شدن مرغ ها از یکدیگر دان قرض می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه توزیع نهاده های دامی از سوی پشتیبانی امور دام تنها حالت مسکن دارد، تصریح کرد: اگرچه پشتیبانی امور دام در این ایام اقدام به توزیع نهاده های دامی کرده است،اما مقدار آن جوابگوی نیاز مرغداران نیست.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید