جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیافزایش قیمت مرغ قابل پیش بینی بود

افزایش قیمت مرغ قابل پیش بینی بود

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از گرانی قیمت مرغ انتقاد کرد و گفت:بخش قابل توجهی از مرغداری ها به دلیل عدم حمایت تعطیل شده اند.

به گزارش رتبه آنلاین از فصل اقتصاد، جلال محمودزاده، درباره افزایش قیمت مرغ در بازار، گفت: گوشت مرغ در سبد غذایی بسیاری از خانوارها قرار دارد و با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در مدت اخیر، مصرف گوشت مرغ با رشد روبرو شد؛ اما برنامه ریزی لازم برای تامین گوشت مرغ خانوراها با قیمت مناسب صورت نگرفته است.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای تنظیم بلند مدت بازار اقلام خوراکی، باید از تولیدکننده و مصرف کننده بصورت همزمان حمایت شود؛ اما باید پذیرفت در انجام این مهم، عملکرد مناسبی وجود نداشته است.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت جهاد کشاورزی باید شرایط تامین خوراک دام و طیور را فراهم کند تا قیمت ها در بازار منطقی باشد.در شرایط فعلی اقتصاد کشور حداقل باید مردم دغدغه ی تامین اقلام خوراکی مورد مصرف خانوار را نداشته باشند.
رانت و انحصار در واردات نهاده های دامی وجود دارد
محمودزاده در ادامه گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:از حدود یک ماه گذشته براساس دلایل کارشناسی این هشدار را به عنوان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کردم که قیمت مرغ با افزایش قابل توجهی روبرو می شود چرا که شرکت پشتیبانی امور دام به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهاد کشاورزی حمایت موثر از مرغداری های کشور ندارد و تعداد قابل توجهی از مرغداری ها تعطیل شده است.
وی ادامه داد:بعد از افزایش قیمت دلار، شرکت پشتیبانی امور دام به جای حمایت از مرغداران حتی قیمت نهاده دامی را که در انبار موجود داشت گران کرد و طبیعی است موضوعات مذکور به گرانی قیمت مرغ در بازار منجر می شود. وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی مسائل مذکور باشد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:رانت و انحصار در واردات نهاده های دامی وجود دارد؛ اما با وجود تذکر در این زمینه اقدام قابل توجهی برای رسیدگی به موضوع از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت نگرفته است بنابراین از دستگاه های نظارتی،سازمان تعزیرات حکومتی و قوه قضائیه درخواست می کنم به این موضوعات رسیدگی کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید