جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیافزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها

افزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها

افزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها
در صورت رسیدن دلار نیما به محدوده ۲۰ هزار تومان، گزارش فصل تابستان شرکت‌هایی که درآمد آن‌ها با دلار نیما ارتباط دارد، وضعیت خوبی پیدا خواهد کرد. این مسئله خود را در گزارش‌های ماهانه نیز نشان داده و در صورت استراحت بازار، پتانسیلی برای رشد بورس فراهم خواهد شد.
به گزارش رتبه آنلاین، ولید هلالات، کارشناس بازارسرمایه در بررسی وضعیت دلار به بورس نیوز گفت: حرکت بازار به نوسانات دلار خیلی شبیه و وابسته است، اگر فرض کنیم که دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان به ثبات برسد، به مروز زمان انتظار می‌رود که دلار نیمایی نیز خود را به این محدوده نزدیک کند.
وی ادامه داد: در صورت رسیدن دلار نیما به محدوده ۲۰ هزار تومان، گزارش فصل تابستان شرکت‌هایی که درآمد آن‌ها با دلار نیما ارتباط دارد، وضعیت خوبی پیدا خواهد کرد. این مسئله خود را در گزارش‌های ماهانه نیز نشان داده و در صورت استراحت بازار، پتانسیلی برای رشد بورس فراهم خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: این تصور که قیمت‌ها به شکل با اهمیتی کاهش یابد، وجود نداشته و تا آبان ماه دلار در محدوده ۲۲ تا ۲۵ هزار تومان بوده و عددی کمتر از ۲۰ هزار تومان پیش بینی نمی‌شود.
هلالات اضافه کرد: هر چه دلار به سمت ۲۵ هزار تومان حرکت داشته باشد، طبیعتا بازار سهام نیز دنباله رو آن خواهد بود. به نظر می‌رسد رفتار بعدی شاخص بازار رِنج بوده و نوسانات ۱۰ تا ۱۵ درصدی در این بازار را نمی‌توان اصلاح دانست بلکه نشان از ثبات دارد.
وی پیش بینی کرد: بازار تلاش می‌کند در کنار تجربه کردن یک سقف جدید، کف جدید را برای خود ساخته و در این محدوده باقی بماند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید