جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریاعلام بیشترین دلایل تصادف‌ها در شهرها

اعلام بیشترین دلایل تصادف‌ها در شهرها

تصادف

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا بیشترین علل تصادفات درون‌شهری در نیمه نخست امسال را تشریح و بی‌توجهی به جلو و رعایت نکردن حق تقدم را مهمترین دلایل ذکر کرد.

به گزارش رتبه آنلاین، سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مهمترین دلایل وقوع تصادفات رانندگی در معابر شهری اظهارکرد:‌ آمارهای ما از دلایل وقوع تصادفات شهری در نیمه نخست امسال حاکی از آن است که ۳۷ درصد تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو و ۲۷ درصد تصادفات ناشی از رعایت‌نکردن حق تقدم بوده است.

وی با بیان اینکه این دو عامل سبب وقوع ۶۴ درصد از تصادفات درونشهری بوده است، گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با ۹ درصد، تغییر مسیر ناگهانی با ۶ درصد و انحراف به چپ با ۴ درصد در رتبه‌های بعدی علل وقوع تصادفات درون شهرها بوده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره نوع خودروهای دخیل در تصادفات شهری نیز اظهارکرد: خودروهای سواری با ۵۵ درصد، موتورسیکلت‌ها با ۳۷ درصد، وانت بارها با ۵ درصد و کامیون‌ها با ۲ درصد بیشترین نقش را در این خصوص داشته‌اند و کمترین سهم متعلق به مسافربرهای عمومی با حدود یک درصد است.

رحمانی با بیان اینکه بسیاری از این حوادث قابل پیشگیری هستند، گفت: در صورتی که رانندگان دقت و تمرکز خود را حین رانندگی افزایش دهند از بسیاری از این حوادث می‌توان جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید