چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیاعتراض مربی تیم صدرنشین به وقفه‌های لیگ فوتبال بانوان

اعتراض مربی تیم صدرنشین به وقفه‌های لیگ فوتبال بانوان


سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم کرمان به وقفه‌های پیش آمده در لیگ بانوان اعتراض کرد و این موضوع را به ضرر تیم‌هایی دانست که برای قهرمانی رقابت می‌کنند.

به گزارش رتبه آنلاین، مرضیه جعفری، سرمربی تیم شهرداری بم کرمان در مورد وقفه‌ای که به دلیل بازی‌های تیم‌های ملی بانوان در برگزاری لیگ به وجود آمد گفت: وقفه انداختن در لیگ به ضرر تیم ملی است. چرا که هزینه اسپانسرها را افزایش می‌دهد و موجب عدم حمایت آنها از ورزش بانوان می‌شود که در نهایت به ضرر تیم ملی هم تمام می‌شود. واقعاً به این برنامه اعتراض دارم.

او در این مورد افزود: چرا لیگ از ۲۴ اسفند تا ۱۲ فروردین که زمان اعزام تیم ملی است، تعطیل می‌شود؟ علاوه بر این مگر تیم‌های ما چند بازیکن زیر ۱۹ سال دارند که لیگ برای بازی‌های تیم جوانان هم تعطیل بود؟ طبق قانون بازی تیمی که بالای سه بازیکن در تیم ملی دارد معوقه اعلام می‌شود و در لیگ ما فقط تیم سنندج بالای سه ملی‌پوش زیر ۱۹ سال داشت. بنابراین می‌توانستند بازی این تیم را معوقه اعلام کنند.

جعفری در ادامه بیان کرد: باید از اول به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردند که در لیگ تا این حد وقفه نیفتد. سازمان لیگ، فدراسیون و باشگاه‌ها باید با هم تعامل کنند تا روند رو به رشدی داشته باشیم هرچند اولویت تیم ملی است اما عملکرد خوب تیم ملی به عملکرد باشگاه‌ها بستگی دارد.

شهرداری بم قرار بود در هفته چهاردهم لیگ با خلیج فارس شیراز بازی کند اما گویا این تیم حاضر به بازی نیست، جعفری در این مورد گفت: از آنجایی که تیم خلیج فارس شیراز حاضر به بازی نیست. این وقفه برای تیم ما ادامه دارد. علاوه بر این چنین مسائلی از نظر تفاضل گل و کیفیت به ضرر تیم‌ها است، هفته بعد با شهرداری سیرجان بازی داریم و لازم بود قبل از این بازی مهم مسابقه‌ی دیگری داشته باشیم.

سرمربی تیم شهرداری بم کرمان در مورد عملکرد تیم جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: به نظرم عملکردشان مثبت بود. امیدوارم این روند را ادامه دهیم و تیم ملی نتایج بهتری بگیرد. باید به تیم جوانان کمک کنند و بازی‌های دوستانه بیشتری برایش تدارک ببینند تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند.

او در مورد حذف تیم ایران از قهرمانی آسیا به دلیل کارت زردهای بیشتر بیان کرد: شاید بازیکنان کمی آماتور عمل کردند و حرفه‌ای نبودند. اما در کل نظرم این است که ابتدا باید لیگمان را پویا کنیم چون در این صورت تیم ملی بهتر می‌شود.

او در مورد میزان پذیرش تصمیم داوران در لیگ فوتبال بانوان گفت: به خاطر جرایم سنگینی که فدراسیون و سازمان لیگ برای تیم‌ها در نظر می‌گیرند امسال عملکرد بازیکنان در این زمینه بهتر شده است. البته مربیان هم باید با بازیکنان خود کار کنند که به داوری اعتراض نداشته باشند.

جعفری در مورد ساعت برگزاری لیگ در ماه رمضان بیان کرد: بازی‌ها ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه شب برگزار می‌شود. برگزاری بازی‌ها در این ساعت به ضرر تیم‌های اول جدول است که باید نتیجه بگیرند، چون نور ورزشگاه‌هایمان بد است. از همان ابتدا باید لیگ را به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردند که این مشکلات پیش نیاید.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید