شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزاستارت آپ ها جایگزین روش های سنتی اشتغال زایی

استارت آپ ها جایگزین روش های سنتی اشتغال زایی


 در ابتدای این مراسم علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این روزها در هر جلسه ای با حوزه های کاری متفاوت بحث در مورد شتاب دهنده ها مطرح می شود، گفت: بسیاری از واحد ها در اقتصاد کشور معتقدند روش ها…

به گزارش رتبه آنلاین از موج، در ابتدای این مراسم علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه این روزها در هر جلسه ای با حوزه های کاری متفاوت بحث در مورد شتاب دهنده ها مطرح می شود، گفت: بسیاری از واحد ها در اقتصاد کشور معتقدند روش های سنتی دیگر پاسخگو نیست و باید با کمک شتاب دهنده ها به سمت اقتصاد پویا حرکت کرد، به همین دلیل سرمایه گذاران،  بانک ها و شرکت های مختلف در حوزه های مختلف تخصصی در حال گام برداشتن در این مسیر هستند؛ بنابراین باید به حرکت جوانان و پویایی آنها در امر استارت اپ‌ها توجه کرد.

همچنین مسعود زارعی، مدیر خدمات ارزش افزوده هلدینگ تله پرومو، ضمن اشاره به هدف برگزاری جشنواره برترین ایده ها برای ساخت اپلیکیشن گفت: ایجاد مشارکت با ایده‌های جوانان خلاق مهمترین هدف این رویداد در حوزه استارت‌اَپ بود که به نوعی نخستین رویدادی تله‌ پرومو به عنوان تجمیع کننده‌های همراه اول در حوزه خدمات ارزش‌افزوده است. حال 5 ایده اپلیکیشن ساز از بین بیش از ۱۰۰ ایده برگزیده شدند که توانستند محصول خود را ارائه کنند و بعد از نظرسنجی در نهایت ۳ ایده برتر انتخاب و جوایز به آن‌ها اهدا شد. در واقع تجربه همکاری با تیم بین‌المللی و تیم جوان داخلی نشان داده است که به یک سری از استارتاپ‌‌ها و کسب‌وکارهای کوچکی باید کمک کنیم تا بتوانید در مسیر اشتغال از طریق ایده های استارت آپی و اپلیکیشن ها گام بردارند.

زارعی با انتقاد از اینکه فضای مناسبی برای کسب‌وکار خدمات ارزش افزوده وجود ندارد، گفت: این مسئله ورود جوانان به بازار خدمات ارزش افزوده را با تردید همراه کرده ، در حالی که این کسب‌وکارها برای عده اشتغالزایی ایجاد و سرویس‌های خوبی نیز به مردم ارائه می‌شود.

مجید ایرانمنش مدیر کل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تایید حرکت تله پرومو در بحث استارت آپ ها گفت:  استارت آپی موفق می شود که بر پایه دانش، تفکر و جسارت جوانان پیش برود و از حمایت رسانه ای برخوردار شود . از این رو حمایت دولتی باید تا جایی که ممکن است  انجام نداد و تنها با تشویق و حمایت سرمایه گذاران خصوصی راه حل مهمی برای اجرای برنامه های استارت آپی در پیش گرفت.

سرمایه گذاری بخش خصوصی
عضو دبیرخانه شورای امنیت ملی با اشاره به اینکه زمانی سرمایه گذران و بخش های دولتی و خصوصی بحث شتاب دهنده ها را مورد تمسخر و شماتت قرار می دادند گفت: در آن زمان ما در دانشگاه تهران این بجث را ادامه دادیم و با اعتماد به جوانان در حال حاضر به نقاط خوبی رسیدیم .

عمو عابدینی با بیان اینکه باید خسته نشد و ادامه داد افزود: شتابدهنده ها را باید گسترش داد و اگر بعضی شتاب دهنده ها به نتیجه نرسد تعدادی از استارت آپ ها  که نتیجه مثبت داده اند باعث می شود خروجی آنها در بخش های مختلفی توسعه پیدا کند و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود. هرچند باید توجه داشت که امروز دکتر پروری در دانشگاه ها معضل است زیرا افزودن دکتر به دانشگاه ها مشکلی را حل نخواهد کرد و تمرکز روی استارت آپ ها می تواند خدمات بزرگی برای کشور ایجاد کند .

در این رویداد استارت آپی بیش از 100 ایده از سراسر کشور برای ساخت آپلیکیشن رقابت کردند که در جشنواره ای که در برج میلاد برگزار شد از 5 ایده برتر برای ساخت اپلیکیشن رونمایی شد، همچنین علاوه بر این پنج ایده ی برتر 10 ایده منتخب نیز در حاشیه برنامه معرفی و برای سرمایه گذاران معرفی شد .

منبع : خبرگزاری موج/اقتصادی

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید