جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراز حضور گلزار و حیایی تا جزئیات تولید «ساخت ایران‌۲»

از حضور گلزار و حیایی تا جزئیات تولید «ساخت ایران‌۲»

بروز نیک‌نژاد که قرار است سریال «ساخت ایران ۲» را برای شبکه نمایش خانگی بسازد، می‌گوید تمام تلاشش را برای ساخت یک کار خوب به کار می‌گیرد تا مردم از نتیجه اثر رضایت داشته باشند.
به گزارش رتبه آنلاین، روز گذشته خبرساخت سریال «ساخت ایران 2» که سری اول آن را محمدحسین لطیفی کارگردانی کردهبود، شنیده شد. این‌بار برزو نیک‌نژاد به عنوان کارگردان این پروژه نامش مطرح شده است.او در گفت‌وگو با خبرآنلاین از جزئیات این پروژه جدید که برای شبکه نمایش خانگی تولیدمی‌شود، می‌گوید.

نیک‌نژاد، درباره کلید خوردن سریال «ساخت ایران‌2» که برایشبکه نمایش خانگی قرار است ساخته شود و در خبرها آمده که در کشور چین نیز کلید خواهدخورد، گفت: «من هم مثل شما شنیدم و اطلاعاتم فعلا تا همین اندازه است. اما آخر هفتهجاری قرار است با تهیه‌کنندگان این پروژه جلسه‌ای داشته باشیم تا صحبت‌های نهایی انجامشود و آن موقع می‌توانم اخبار دقیق‌تری در اختیارتان بگذارم.»

کارگردان فیلم سینمایی «زاپاس» درباره حضورمحمدرضا گلزار و امین حیایی و تغییر ترکیب بازیگران نیز توضیح داد: «تغییر درترکیب بازیگران که حتما انجام می‌شود اما الان اگر بخواهم درباره جزئیات هر چیزیبگویم پراکنده است، چون هیچ یک از این موارد به قطعیت نرسیده است.»

نیک‌نژاد که پیش از این سری دوم سریال «دردسرهایعظیم» را برای تلویزیون کارگردانی کرده بود، درباره ساخت سری جدید از یک سریالیا فیلم سینمایی گفت: «اگر کار فارغ از اینکه سینمایی است یا سریال، شخصیت دوست‌داشتنیداشته باشد به نظرم جواب می‌دهد. در دنیای سینما، مثلا تنها قصه خوب، دلیل ساخت ادامه آن نمی‌شود؛ مگر اینکه به کاراکتر جذاب و خوبی برسیم. اگر به همه کارهایی کهسری 2 یا 3 یا 4 آنها ساخته شده است، نگاه کنیم، می‌بینیم که بر اساس شخصیتبوده‌اند. در این میان هم اگر شخصیت‌های قصه آن کار جذاب باشند، می‌شود کار را با قصهجدیدی که طراحی می‌شود، ادامه داد. آن موقع سری اول یا دوم هر کاری وام‌دار قصه قبلینیست. در واقع وام‌دار شخصیت‌های قبلی است.»

او افزود: «درباره «ساخت ایران 2» هم صحبتی کهتا به الان من در جریانش هستم و انجام شده این است که ما دو شخصیت اصلی «ساختایران» را حفظ کنیم و یک قصه کاملا جدید با کاراکترهای جدید طراحی کنیم.»

این کارگردان ادامه داد: «6 سال از ساخت سری اولاین سریال گذشته است و قصه جدیدی که قرار است ساخته شود قطعا به روز خواهد شد،قاعدتا بر مبنای همین گذشت زمان، قصه جدید با تغییرات و شخصیت‌های جدید طراحی خواهدشد.»

او درباره تغییر کارگردان این مجموعه که پیش ازاین محمدحسین لطیفی عهده‌دارش بوده و نظر خودش درباره تغییر کارگردان‌های مجموعه‌هایی که به این صورت ساخته می‌شوند، اظهار داشت: «اینتغییر مربوط به بخش تولیدی کار است. من پیش از این با افتخار در کنار آقای لطیفی کارکرده بودم. البته این تغییر، آن هم در بخش کارگردانی کاملا طبیعی و رایج است و بهنظرم مشکلی ندارد. برای مثال من سریال «دودکش» را نوشته بودم و آقای لطیفی آن راکارگردانی کرده بودند. در فصل دوم که همان کاراکترها هم بودند، نویسنده کار همتغییر کرد و اسم مجموعه هم عوض شد، چه برسد به کارگردان. حتی اگر بگوییم نویسنده صاحباثر است باز هم این تغییرات اتفاق می‌افتد. در «قلب یخی» هم که ابتدا آقای لطیفیکارگردانش بودند، همین اتفاق افتاد و کارگردان آن نیز تغییر کرد. به نظر من این تغییرات، اتفاقخاصی نیست.»

کارگردان‌ «دردسرهای عظیم» ادامه داد: «اگرانشا‌لله مشکلی پیش نیاید و من بتوانم در خدمت این پروژه باشم و «ساخت ایران 2» بهسرانجام برسد، مطمئن باشید که با یک سریال کاملا متفاوت از هر لحاظ مواجه خواهیدشد. من فیلم سینمایی‌ام را به تازگی به پایان رسانده‌ام و در این مدت هم حتما پیشنهادسینمایی داشته‌ام، ولی از آنجایی‌که شبکه نمایش خانگی این روزهابازخورد خوبی میان مردم داشته است، ترجیح می‌دهم این فضا را تجربه کنم.»

او درباره ویژگی‌های کار در شبکه نمایش خانگی همتصریح کرد: «وقتی در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنی، باید طوری کار کنی که مردممحصولی که تو می‌خواهی عرضه کنی را بخواهند. کار در شبکه نمایش خانگی به نظرممقوله دیگری است و باید با حساسیت بیشتری کار کنی.»

این کارگردان در پایان با اشاره به تلاش خودش وگروهی که در «ساخت ایران» با هم همکاری می‌کنند، گفت: «گروه بسیار خوبی را از سینما و تلویزیون دورهم جمع خواهیم کرد و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که حرفه‌ای کار کنیم. آن انرژی که ازسوی مردم به من و گروه می‌رسد، قطعا در نتیجه کار تاثیر خواهد داشت. من هم ممکن است به عنوان یک کارگردان، کار ناموفقی داشته باشم اما همیشه سعی کرده‌ام سرم جلوی مرم پایین نباشد و دست پُر برایشان کاریبسازم. در این پروژه هم سعی می‌کنیم هر چه در توان داریم رو کنیم.»

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید