جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریاز جرایم سنگین قانونی تا غذاهای خیابانی خوب و ارزان

از جرایم سنگین قانونی تا غذاهای خیابانی خوب و ارزان

سنگاپور یک کشور بسیار کوچک است که از نظر اندازه و جمعیت از بسیاری از شهرهای بزرگ جهان کوچکتر به شمار می­‌آید. با این وجود این دولت‌شهر کوچک به سبب توسعه اقتصادی، مناظر بسیار چشم‌نواز و جاذبه­ های گردشگری متنوعی که از آن برخوردار می­‌باشد در سطح جهانی بسیار مشهور است.

به هر صورت کسانی که قصد دارند برای تور مسافرتی این کشور را انتخاب کنند لازم است نکات زیادی را در مورد این کشور زیبا بیاموزند. در اینجا ما قصد داریم تا به معرفی چند نکته جالب در مورد این کشور بپردازیم. قبل از سفر با تور سنگاپور با ما همراه شوید.

1. پاک­ترین کشور جهان

کشور سنگاپور تمیزترین خیابان­‌های جهان را به خود اختصاص داده است. در این شهر بیش از 50 هزار نفر استخدام شده‌­اند تا به صورت مستمر به پاکسازی خیابان‌­ها بپردازند. در کنار تلاش گسترده شهرداری برای پاک نگاه داشتن شهر نکته پر اهمیت دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که قوانین بسیار سخت‌گیرانه‌­ای در مورد حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن در سنگاپور وضع شده است. در اینجا نه تنها ریختن زباله، تخریب امکانات عمومی، خراب کردن مناظر شهری و آلودگی هوا مشمول جریمه و مجازات می­‌شود، بلکه همه کسانی که شهر را آلوده کنند باید طبق نظر دادگاه برای اصلاح رفتار خود در فعالیت پاکیزه نگاه داشتن شهر مشارکت کنند. تاثیر مفید این قوانین و عملکرد موثر شهرداری سنگاپور باعث شده است که هر کسی که به سنگاپور وارد می­‌شود آن را پاک­ترین مکانی بداند که تا کنون دیده است.

2. سنگاپور یک شهر پوشیده از فضای سبز است

در سراسر جهان به سنگاپور لقب باغ شهر را داده‌­اند. چرا که در این شهر به صورت گسترده‌­ای به حفظ پوشش گیاهی و فراهم آوردن فضاهای عمومی سبز همت گماشته شده است. با اینکه بسیاری از زمین‌های کشاورزی این شهر با هدف تامین مسکن عمومی برای ساکنان آن از میان رفته است، همچنان تلاش‌­های زیادی برای حفظ فضاهای عمومی، گسترش پارک­‌ها و پاکیزه شدن شهر در جریان است. در سنگاپور همه درخت­‌ها و جنگل­‌ها تحت حمایت قانون هستند و هیچ کس حق تعدی به آنها را ندارد. برج­‌های عظیم در این شهر به گونه­‌ای طراحی می‌­شوند که دوست دار محیط زیست باشند و هیچ فضای عمومی برای ساخت و ساز به کار نمی‌­رود. مجموعه این عوامل باعث شده است که شما در هنگام گشت و گذار در این شهر و دیدن جاذبه­‌های گردشگری متنوع آن همیشه فضای سبز را در پس زمینه منظره­‌ای که می­‌بینید مشاهده کنید.

3. در سنگاپور فروش و استفاده از آدامس ممنوع است

بسیاری از مردم این کشور به یاد دارند که در سال 1992 میلادی برای مقابله با آلودگی خیابان­‌ها قانونی وضع شد که بر اساس آن خرید و فروش و مصرف آدامس در این شهر ممنوع اعلام گردید. هر چند امروزه کمی در مورد این قوانین بازنگری شده است اما همچنان برای کسانی که در فضاهای عمومی به جویدن آدامس مشغول هستند و یا آن را در کف خیابان، پارک یا هر جای دیگر می­اندازند جریمه­‌های سنگینی در نظر گرفته شده است. امروزه با تلطیف قوانین شما مجاز می‌­باشید که تنها برای مصرف شخصی آدامس همراه داشته باشید با این وجود در هیچ مغازه‌­ای به فروش نمی‌رسد. تنها جایی که در آن می‌­توان آدامس را خریداری کرد داروخانه­‌ها می­‌باشد که تنها با تجویز پزشک و نسخه معتبر به فروش می‌­رسد. به هر صورت امروزه بسیاری از مردم سنگاپور که به خارج از این کشور سفر می­‌کنند به عنوان سوغات آدامس می­‌آورند اما همچنان در رعایت قانون پاکیزگی اماکن عمومی کوشا هستند.

4. آسمان‌خراش مارینا بای اسکای لاین (The Marina Bay Skyline)

در ده سال اخیر با ساخت برج­‌های مارینا بای سندز منظره افق سنگاپور به طرز شگفت­‌انگیزی تغییر یافته است. شاید باور این نکته برای شما سخت باشد، اما باید بدانید که تمام منطقه ساحلی مارینا بای برای آنکه منظره این برج زیباتر به نظر برسد خریداری و پاکسازی شد. به هر صورت منظره این برج‌های عظیم امروزه یکی از شناخته‌شده‌­ترین جاذبه­‌های گردشگری جهان است. اگر در تور مالزی سنگاپور خود قصد تماشای منظره اینجا را داشته باشید در هنگام شب با نورپردازی­‌های خیره­‌کننده­‌ای مواجه می­‌شوید که منظره آن چشمان شما را نوازش می‌­کند. در اینجا شما می‌­توانید از بالای این برج به تماشای منظره این شهر بپردازید، در مرتفع‌ترین استخر جهان شنا کنید و لحظات هیجان‌انگیزی را در کافه آن سپری کنید.

5. جرایم قانونی در کشور سنگاپور واقعا سنگین هستند

در کشور سنگاپور برای مقابله با فعالیت­‌های آلوده‌کننده و بر هم زننده نظم قوانین سخت‌گیرانه‌­ای وضع شده است و متخلفان باید جرایم سنگینی را بپردازند. به عنوان مثال اگر یک فرد در یک مکان عمومی به استعمال دخانیات بپردازد باید بیش از 5 میلیون تومان جریمه بپردازد، غذا خوردن در وسایل حمل و نقل عمومی و آلوده کردن آنها با 3 میلیون تومان جریمه روبه‌رو خواهد شد و تخلفات رانندگی در کمیسیون­‌های مختلف مورد رسیدگی قرار می­‌گیرد. شاید این قوانین سخت‌گیرانه به نظر برسد، اما به اعتقاد مردم سنگاپور اعمال این جرایم و قوانین باعث شده است که آنان در یک شهر بسیار شیک، مدرن و پاکیزه زندگی کنند.

6. سبک طراحی و خدمات کافه­‌های شهر

سنگاپور شهری است که در آن کمبود فضای عمومی از دهه­‌ها پیش به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. برای مقابله با این چالش در این شهر تمام تلاش معماران و طراحان این بوده است که برای ساخت و طراحی فضاهای عمومی و شلوغی نظیر کافه­‌ها به نحو موثری از همه فضای موجود استفاده شود. همین مسئله در طول زمان باعث شده است که کافه­‌هایی که طول زیادی دارند در این شهر بسیار زیاد باشد. نکته دیگر آن است که به علت کمبود جا برای نگهداری اولیه در این کافه­‌ها، متصدیان آنها راه­‌های خلاقانه­‌ای برای خلق طعم­‌های متفاوت به کار گرفتند تا از حداقل مواد اولیه که نیازمند انبار بزرگی است استفاده کنند. نتیجه کار باعث شده است که سنگاپور و کافه­‌های آن به محل ابداع و خلق طعم­‌های خوشمزه و جدیدی تبدیل شود که در هیچ کجای جهان نظیر آنها را نمی‌توان یافت.

7. در سنگاپور همیشه تابستان است!

کشور سنگاپور تقریبا در نزدیکی خط استوا قرار گرفته است. دمای میانگین سالیانه آن در بخش اعظم روزهای سال بین 28 تا 34 درجه سانتیگراد است و به همین علت همیشه در اینجا هوا گرم است. شهروندان محلی به شوخی می‌گویند در سنگاپور همیشه تابستان است. به علت دمای هوا بسیاری از مردم شهر بیشتر دوست دارند در فضای سرپوشیده باشند و خود را خنک نگه دارند و همین نکته به یک نکته با مزه برای گردشگران مبدل شده است. در اینجا دمای هوای به نسبت گرم و بارش زیاد بسیاری از مردم را وادار کرده است تا همیشه لباس­‌های خنک بپوشند و بارانی و چتر را به بخشی از وسایل روزمره خود تبدبل کنند.

8. اینجا سرزمین مراکز خرید بزرگ است

خیابان ارکیده به احتمال قوی شلوغ‌ترین خیابان در کشور سنگاپور است. این خیابان که طول آن به بیش از 2 کیلومتر می­‌رسد محل قرار گرفتن تعدادی از مجلل‌­ترین مراکزخرید این کشور است که هر روز هزاران نفر از مردم محلی و گردشگرانی را که به این کشور وارد می­‌شوند به سوی خود جذب می‌­کند. با این وجود نباید از یاد برد که امروزه در هر منطقه‌ای از شهر سنگاپور مراکز خرید لوکسی ساخته شده است که محل گشت و گذار و خرید مردم آن محل به شمار می­‌رود. اگر قصد خرید یا گشت و گذار در این مراکز خرید لوکس و بزرگ را دارید بهترین زمان بعد از ظهر هر روز می­‌باشد. البته نا گفته نماند اگر در هنگام ظهر نیز به این مراکز خرید بروید با خیل عظیمی از بازدیدکنندگان مواجه می‌­شوید که برای گریختن از گرمای هوا به داخل این مراکز خرید آمده‌­اند.

9. امن­‌ترین خط هوایی جهان و بهترین فرودگاه بین‌المللی متعقل به سنگاپور است

یکی از بهترین جاذبه‌­های گردشگری سنگاپور فرودگاه بین المللی چانگی است. این فرودگاه به قدری زیبا، مجلل، پیشرفته و راحت است که هر مسافری را به خود جذب می­‌کند. در این فرودگاه که به عنوان بهترین فرودگاه جهان شناخته شده است یک سینمای رایگان، باغ­‌های متنوع گل و حتی یک استخر شنا برای مسافرانی که به سنگاپور وارد می­‌شوند وجود دارد. فرودگاه چانگی همچنین محل دفتر مرکزی خطوط هوایی سنگاپور است که به عنوان بهترین شرکت هواپیمایی جهان معرفی شده است. خدمات و کیفیت این خط هوایی به گونه­‌ای است که علاوه بر شهرت جهانی باعث افتخار شهروندان سنگاپور شده است.

10. غذاهای خیابانی خوب و ارزان

هتل ­ها و تفریحاتی که در سنگاپور وجود دارد همیشه ارزان نیستند، اما گردشگران برای تفریح ارزان و لذت بردن خیابان­‌های این شهر را یافته­‌اند. غذاهای خیابانی سنگاپور به سبب کیفیت و قیمت پایینی که دارند هم شهرت جهانی خود را حفظ کرده‌­اند و هم مشتریان خود را. کیفیت غذا در این فوت‌کورت‌های خیابانی به قدری بالاست که حتی ثروتمندان این شهر نیز برای تفریح و چشیدن طعم آن­ها لحظه‌­ای درنگ نمی‌­کنند. در این رستوران‌های خیابانی شما فرصت آن را خواهید داشت که غذاهای متنوع محلی، مدیترانه‌­ای، چینی، ایتالیایی و حتی مکزیکی را با یک قیمت بسیار خوب و کیفیت بسیار عالی میل کنید. پس اگر به تور سنگاپور رفتید مطمئن باشید که این بخش از تور مسافرتی شما یک اتفاق خوب و خوشمزه خواهد بود.

11. لی کوآن یوه (Lee Kuan Yew)

در سنگاپور یک شخصیت سیاسی وجود دارد که در میان همه شهروندان و کسانی که به این کشور سفر کرده‌­اند بسیار معروف است. این فرد بسیار مشهور لی کوآن یوه نام دارد که اولین نخست وزیر کشور سنگاپور بوده است. بسیاری او را به عنوان پدر استقلال سنگاپور می­‌شناسند. بسیاری از مردم سنگاپور نخست وزیر پیشین این کشور را به سبب نقش تعیین‌کننده‌­ای که در توسعه کشور داشته است و همچنین قوانین سخت‌گیرانه‌­ای که وضع شده است ستایش می­‌کنند. از سال 2015 میلادی سالگرد درگذشت او به عنوان یک روز ملی در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید