سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیارزش بازار سرمایه در دست کدام صنایع است

ارزش بازار سرمایه در دست کدام صنایع است

در شش ماهه نخست سال جاری ارزش بورس اوراق بهادار تهران نسبت به پایان اسفندماه سال گذشته 5.38 درصد افزایش یافت و به 3.393.566 میلیارد ریال رسید.

به گزارش رتبه آنلاین، بازار سهام ایران که کارشناسان آن را دماسنج اقتصاد ایران می نامند، بسته به شرایط و شاخص های کلان اقتصادی با افت و خیزهمراه بوده است.

برهمین اساس با آغاز به کار دولت یازدهم و امیدوارشدن فعالان اقتصادی به آینده، حضور سرمایه گذاران دراین بازار رو به فزونی گذاشت، به طوری که در دی ماه سال 1392 شاخص بورس با دستیابی به رقم 89 هزار و 500 واحد رکورد تاریخی خود را به ثبت رساند. اما این رکوردشکنی ادامه نیافت و با بالا گرفتن تب مذاکرات هسته ای شاخص دستخوش تغییرات بسیاری شد.

حال پس از گذشت چندین سال و پایان یافتن نسبی هیجانات برجامی، شاخص بورس در دست متغیرهای بازارقرارگرفته است. درهمین راستا از ابتدای سال جاری با رشد قابل توجه کامودیتی ها( کالاهای پایه) مانند فلزات و مواد معدنی، سهام شرکت های صادراتی در بورس نیز رشد کرد و تاثیر خود را برروی شاخص کل گذاشت.

دراین دوره صنعت محصولات شیمیایی 20.22 درصد، صنعت بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی 11.76 درصد، صنعت فلزات اساسی 8.88 درصد، صنعت مخابرات 7.99 درصد، صنعت شرکت های چند رشته ای صنعتی 7.32 درصد و صنعت فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای 6.32 درصد از ارزش بازار بورس را در اختیار داشته اند.

در نیمه اول امسال تغییر ارزش بازار صنایع مهم نشان می دهد که صنعت فلزات اساسی با رشد 20.34 درصدی پیشرو بوده است. پس از آن صنعت استخراج کانه های فلزی با رشد 16.67 درصدی و صنعت محصولات با 3.25 درصد در رتبه های بعدی قرار دارد. همچنین درمیان صنایع بورسی که ارزش آنها کاهش یافته است، صنعت مخابرات با افت 4.87 درصدی در رتبه نخست و صنعت بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی با کاهش 4.34 درصدی درمقام دوم قرار دارد.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید