جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاارتباط بیماری تیروئید با ناباروری

ارتباط بیماری تیروئید با ناباروری


کارشناسان سلامت معتقدند که عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را افزایش دهد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، گروهی از متخصصان علوم پزشکیِ هند بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: ناباروری پیامد جدی ناشی از مشکل تیروئید و بسیاری از بیماری‌های دیگر است که سلامت را تهدید می‌کند و اغلب از عدم تشخیص و درمان بیماری‌های تیروئیدی ناشی می‌شود.

همچنین ابتلا به کم‌کاری تیروئید می‌تواند خطر ناباروری را در زنان افزایش دهد. پایین بودن سطح هورمون تیروئید در فرآیند تخمک‌گذاری اختلال ایجاد کرده که بر توان باروری تاثیر می‌گذارد.

پزشکان تاکید دارند که داشتن سبک زندگی سالم، تشخیص به موقع بیماری، کاهش وزن، درمان استرس، انجام مرتب حرکات ورزشی و رژیم غذایی صحیح در پیشگیری از ابتلا به بیماری تیروئید ضروری هستند. مشکل تیروئید از جمله بیماری‌های رایج پس از سن ۲۵ سالگی است و زنان چهار برابر بیش از مردان مستعد ابتلا به این مشکل هستند.

عدم تشخیص بیماری تیروئید می‌تواند عامل مشکلات جسمی دیگر از جمله علائمی همچون افزایش وزن، احساس خستگی، یبوست، درد ماهیچه‌ای و عضلانی، عدم تحمل سرما، قاعدگی نامنظم و بی‌خوابی باشد.

به گزارش ان‌دی تی‌وی، همچنین با تشخیص مشکل تیروئید، پزشک براساس فاکتورهای مختلف از جمله عامل نهفته در بروز بیماری تیروئید، سن بیمار، بزرگی غده تیروئید و وجود بیماری‌های دیگر درمان را آغاز می‌کند.

 

مترجم: نسرین صادقی / دبیر خبر: معصومه انصاری

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید