پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیادامه روند افزایشی درآمدهای همراه اول در دومین ماه از سال 1399

ادامه روند افزایشی درآمدهای همراه اول در دومین ماه از سال 1399

در شرایطی که برای بسیاری از سهامداران این روزهای نمادهای همراه و اخابر، افزایش سرمایه های از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها با اهمیت تر از روند سودآوری می باشد، صورت های مالی شرکت ارتباطات سیار ایران چنگی به دل نمی زند.

به گزارش رتبه آنلاین، تنها افزایش 5 درصدی سود خالص، آنهم در شرایطی که بسیاری از شرکت های فعال در صنایع دیگر در سال گذشته و به لطف تورم افزایش سودهای قابل توجهی را به ثبت رسانده اند از نکات تامل برانگیز صورت های مالی منتشر شده این شرکت می باشد.

بخش عمده ای از افزایش در حدود 8.300 میلیارد ریالی مجموع درآمدهای شرکت در مقایسه با سال مالی قبل مربوط به افزایش درآمدهای کارکرد مشترکین خطوط دایمی و اعتباری می باشد و در اکثر سرفصل های درآمدی دیگر عمدتا شاهد شناسایی زیان ناخالص در سال مالی گذشته می باشیم.

از دیگر نکات قابل توجه صورت های مالی منتشر شده این شرکت، شناسایی سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی می باشد که مبالغ هر دو سرفصل عمدتا مربوط به درآمدها و هزینه های لینک پهنای باند استان ها می باشد که به نوعی یکدیگر را خنثی نموده اند.

شناسایی بیش از 3.448 میلیارد ریال هزینه های مالی ناشی از خرید تجهیزات در سال مالی 1398 از دیگر نکات با اهمیت صورت های مالی این شرکت می باشد که در مقایسه با عدم شناسایی هزینه های مالی در سال های گذشته، از تغییرات با اهمیت این گزارش به شمار می رود .

شرکت همراه اول در ادامه روند افزایشی درآمدهای خود، در اردیبهشت  ماه نیز عملکرد مثبتی داشته است و جمع کل درآمدهای این شرکت در دو ماه نخست سال جاری  به 33 هزار و 119 میلیارد ریال رسیده است. این درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 25 درصدی را نشان می دهد.

در این بین دو بخش اصلی درآمدهای شرکت یعنی کارکرد مشترکین خطوط دائمی و کارکرد مشترکین خطوط اعتباری با رشد تقریبا پیوسته ماهیانه روبرو بوده اند. در جدول زیر روند درآمد زایی شرکت از این دو بخش طی شش ماه گذشته ارائه شده است. درآمد اردیبهشت ماه محقق شده از محل آیتم درآمدی کارکرد دائمی مشتریان به 13.120 میلیارد ریال در دو ماه اول امسال رسیده است و این رقم در دو ماه ابتدایی سال قبل معادل 10.485 میلیارد ریال بوده است. دیگر آیتم اصلی درآمدی این شرکت یعنی کارکرد اعتباری مشتریان نیز در دو ماه اول امسال به رقم قابل توجه 17.780 میلیارد ریال درآمد عملیاتی منجر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال در حدود 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

همچنین در جدول زیر ترکیب درآمدهای شرکت در دو ماه نخست  سال جاری و مقایسه آن با دو ماه نخست سال قبل ارائه شده است. رشد محسوس درآمدهای شرکت نسبت به سال قبل در این جدول مشخص است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید