چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیاختلال هسته معاملات بورس طبیعی است؟

اختلال هسته معاملات بورس طبیعی است؟

اختلال هسته معاملات بورس طبیعی است؟

امروز برای چندمین بار پیاپی سامانه معاملاتی فرابورس مختل و معاملات نمادهای این بازار برای مدتی متوقف شد. این اختلال در حالی رخ می دهد که معاملات نماد‌های بورسی از ساعت ۹ صبح آغاز شده بود.

به گزارش رتبه آنلاین از اقتصاد نیوز، ضعف هسته معاملاتی سال‌هاست که به دغدغه اصلی فعالان بازار سهام تبدیل شده است. سامانه‌ای که سال‌ها پیش و بر مبنای شرایط روز طراحی شد و حال با توجه به افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه میان صاحبان نقدینگی، جوابگوی حجم متقاضیان نیست و در اغلب روزها با مشکلات بسیاری مواجه است؛ همچنانکه چندی پیش، عامری مقدم، مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار بر این امر صحه گذاشت و با حضور در برنامه «پایش» که از شبکه یک سیما پخش شد، در خصوص اختلالات پیش آمده اظهار کرد: در چند ماه گذشته حجم عظیمی از نقدینگی به بازار سرمایه وارد شده است، حضور مردم در بازار سرمایه در فاصله کوتاهی اتفاق افتاد بنابراین طبیعی است که زیر ساخت‌ها با این هجوم مردم دچار اختلال می‌شود.

ثبات فرابورس در ناخوشی بازار سهام

اختلال در برخی سامانه‌ معاملاتی کارگزاری‌ها علاوه بر تکرار اختلال‌های هسته معاملاتی بورس نیز این مشکل را دوچندان کرده و موجب کندی روند معاملات می‌شود؛ علاوه براین عدم ارتقای سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها سبب تزریق هیجان به کلیت بازار سهام و در نهایت سردرگمی معامله‌گران شده است.

اختلال در سامانه معاملاتی بورس روز‌های گذشته نیز وجود داشته، اما هسته معاملاتی فرابورس در این مدت عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته بود، اما این قطعی می‌تواند آغازی بر اختلالات جدید بر معاملات بازار سهام بوده و نگرانی سهامداران را بیش از پیش کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید