پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزاختصاص 32هزارمیلیاردتومان برای نوسازی بنگاه‌های‌تولیدی

اختصاص 32هزارمیلیاردتومان برای نوسازی بنگاه‌های‌تولیدی

به گزارش رتبه‌آنلاین، محمدشریعتمداری وزیر صمت در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص چگونگی اهمیت به کالای تولید ملی در سال جدید گفت: فعالان اقتصادی کشور با وجود تمامی مشکلاتی که تاکنون بر سرراه آنها بوده، میل بالایی برای ایجاد بنگاه‌های اقتصاد و به طبع تولیدکالای ملی را از خود نشان داده‌اند که بر طبق آخرین آمار در یازده ماه سال گذشته، شاهد رشد 23درصدی تاسیس بنگاه‌های صنعتی بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکالای ملی، اساس و بنیان اقتصاد است، ادامه داد: مجلس نیز در کنار دولت درصدد رفع و تصحیح مشکلات قانونی بر سر راه تولید ایرانی بوده و آنها نیز گام در مسیر رفع ضعف‌های قانونی برداشته‌اند که بر همین اساس، در قالب بودجه سال جاری مبلغ 32هزار میلیارد تومان تصویب شد تا یارانه سود تسهیلات اعطایی به تولیدکنندگان در سطح کشور پرداخت شود تا بتوانند ماشین آلات خود را نوسازی کنند.

شریعتمداری تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی در کشور شدیدا نیازمند نوسازی و بازسازی هستند که نتیجه این بروزرسانی، عملا رقابت‌پذیری کالای ایرانی در عرصه بازارهای ملی و بین‌المللی می‌شود.

وی اهمیت تکنولوژی روز دنیا در واحدهای تولیدی غیرقابل انکار دانست و گفت: صنایع داخلی با مشکل عمده قدیمی بودن ماشین‌آلات و سنتی بودن روش‌های تولیدی دست‌به گریبانند و از این‌رو می‌طلبد واحدهای تولیدی با شرکت‌های بزرگ دنیا کار تولیدی را بر اساس تکنولوژی روزدنیا انجام دهند.

شریعتمداری همچنین افزود: روند نوسازی کارخانجات با نرخ بالای سود تسهیلات بانکی با وجود مشکلات مختلف بر سر راه تولید همچون بیمه، تامین اجتماعی، مالیات بر درآمد و موارد دیگری در کشور با کندی پیش می رفت.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید