جمعه 31 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیبهره‌وری و کاراییاختتامیه نهمین جشنواره ملی بهره‌وری؛ خرداد97

اختتامیه نهمین جشنواره ملی بهره‌وری؛ خرداد97

به گزارش رتبه آنلاین، «فرشید شکرخدایی» با بیان این مطلب گفت: در عصر حاضر دستیابی به رشد اقتصادی از طریق ارتقای بهره‌وری از مهمترین اهداف اقتصادی کشورها به شمار می رود.
به گفته این مقام مسئول، بررسی عملکرد کشورهایی که در چند دهه اخیر از رشد اقتصادی قابل‌توجهی بهره‌مند شده‌اند، بیانگر این واقعیت است که بخش عمده‌ای از رشد اقتصادی بیشتر این کشورها از طریق بهره‌وری حاصل‌شده است.
دبیر جشنواره ملی بهره‌وری خاطرنشان کرد: از نخستین روز برپایی این جشنواره اهدافی نظیر توسعه نظام جامع سنجش و اندازه‌گیری بهره‌وری مد نظر قرار داشته و طی هشت دوره گذشته اندازه گیری شاخص های بهره وری به صورت رایگان انجام شده و شرکت‌ها توانسته‌اند میزان بهره‌وری خود را با دیگر رقبای خود و میانگین صنعت مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در هر دوره این جشنواره، سازمان‌ها در پنج رویداد شامل مسابقه ملی بهره‌وری، مسابقه ملی بهینه‌کاوی، مسابقه ملی تجربه‌های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار، مسابقه برترین توان اجرا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
این مسئول گفت: فرآیند اجرایی این جشنواره از یکم خردادماه هرسال (مصادف با روز ملی بهره‌وری) آغاز و تا یکم خردادماه سال بعد، ادامه دارد.
در این جشنواره، علاوه بر ارائه لوح‌های تقدیر به برترین‌ها در هر مسابقه، به بهترین عملکرد در مجموع همه رویدادها، تندیس ملی بهره‌وری اعطا می‌شود.
دبیر جشنواره ملی بهره‌وری تصریح کرد: مهمترین ویژگی جشنواره ملی بهره‌وری رایگان بودن مرحله نخست آن است؛ زیرا هر بنگاه اقتصادی که صورت مالی تایید شده و ترازنامه و سود و زیان‌ داشته و یادداشت های پیوستش به تایید حسابرسی معتبر رسیده باشد، بدون هیچ محدودیتی می‌تواند در آن حضور داشته باشد. بهره‌وری‌ این بنگاه‌ها به‌ صورت رایگان محاسبه و کارنامه بهره‌وری آن بنگاه صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: در ادامه جشنواره آیین مراسم روز ملی بهره‌وری و اختتامیه نهمین جشنواره ملی بهره‌وری در اول خرداد سال 97، برگزیدگان مسابقه ملی بهینه کاوی، مسابقه ملی تجربه‌های موفق، مسابقه بهترین محل برای کار، مسابقه ملی برترین توان اجرا معرفی و مراسم تجلیل از آن‌ها برگزار می‌شود، بر این اساس شرکت‌ها می‌توانند به منظور شرکت در این مسابقات از هم‌اکنون اقدام کنند.
گفتنی است که تندیس ملی بهره وری فقط به شرکت کنندگان در همه مسابقات و به شرط عبور از حد نصاب ها داده می شود که در سه سال اخیر شرکتی موفق به دریافت آن نشده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید