پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیاحداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه

احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه


 فصل تجارت، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در حال حاضر 3 کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای موضوع شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.

به گزارش رتبه آنلاین، محسن صالحی‌نیا امروز (27مردادماه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرک صنعتی شوش، اظهار کرد: یکی از اهدافی که در شهرک‌های صنعتی به دنبال آن هستیم این است که مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت شود. در این زمینه امروز شاهد ساخت و افتتاح تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهرک صنعتی شوش هستیم.
وی افزود: در سیاست‌های کلان وزارت صنعت به دنبال حمایت از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی هستیم زیرا در شهرک‌ها می‌توانیم به صورت متمرکز عمل و زیرساخت‌ها را نیز تکمیل کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی با توجه به تمرکز در استقرار واحدها به خوبی می‌توان مشکلات آن‌ها را رصد کرد و از این رو از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کنیم.
صالحی‌نیا عنوان کرد: با توجه به تجربیات کشورهای توسعه یافته این امر یک نتیجه مثبت دارد و علاوه بر تامین زیرساخت‌ها می‌توانیم زمینه را برای توسعه توانمندی‌های واحدهای تولیدی، حمایت از خوشه‌های صنعت و… فراهم کنیم.
وی ادامه داد: امیدواریم برای توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شوش و همچنین حل مشکلات این واحدها اقدامات موثری را انجام دهیم.
معاون وزیر صنعت با اشاره به بحث شهرک‌های مرزی مشترک، عنوان کرد: در حال حاضر 3 کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.
صالحی‌نیا ادامه داد: در این زمینه یکسری تسهیلات در ایران برای سرمایه‌گذاران آن کشور فراهم خواهد شد و بالعکس آن در کشور مدنظر نیز تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌شود.
وی گفت: در حال حاضر در خصوص دو شهرک با کشور آذربایجان تفاهم‌نامه منعقد شده است و در این زمینه تجربیات خوبی به دست آمده که می‌توان برای دیگر شهرک‌های مرزی مشترک نیز استفاده کرد.
او اظهار کرد: برای استان خوزستان نیز این آمادگی وجود دارد که شهرک صنعتی مورد نظر را انتخاب و به طرف عراقی معرفی کرد تا بحث شهرک‌های مرزی مشترک در استان خوزستان نیز پیگیری و پیش رود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید