پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبررویدادهااجراهای جشنواره موسیقی جوان به پایان رسید

اجراهای جشنواره موسیقی جوان به پایان رسید

عنوان

برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شنبه هفدهم شهریور با اجرای هنرمندان شرکت کننده در بخش های پیانو و تعدادی از سازهای بادی به اتمام رسید.

به گزارش رتبه آنلاین، برنامه های دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شنبه هفدهم شهریور با اجرای هنرمندان شرکت کننده در بخش های پیانو و تعدادی از سازهای بادی از جمله فلوت، کلارینت، ابوا و هورن به اتمام رسید. این در حالی است که هیاتی متشکل از منوچهر صهبایی، جاوید مجلسی، گاگیک بابایان، فریماه قوام صدری، آذین موحد، مجید سینکی و رافائل میناسکانیان به عنوان داور آثار شرکت کننده را در تالار رودکی مورد ارزیابی قرار دادند.

در بخش نوازندگی پیانو هنرمندانی متشکل از دیبا پیشدادی، آوین سلطانی دانا، سارا عرب مارکده، محیا محمدی، صدرا مهشید فر و سید امیرماهد میراشرافی کرهرودی از گروه سنی الف و محمد جواد بهرامی، پویا خدایی، نیما شناوری، سامان قاسم آبادی و آریان میکائیلی از گروه سنی ب به اجرای برنامه پرداختند. در گروه ج نیز فرزاد حیدری، فرناز طباطبایی، کسری فریدی، پگاه کشاورز طالبی و مهدی موسوی نطنزی آثارشان را اجرا کردند.

در بخش نوازندگی سازهای فلوت، کلارینت، ابوا و هورن فرزانه اسدی، سعید آوار، ساغر بهادرانی، فرید شاهسار، غزل فتوره چی و درسا کاظمی نیا فلوت نوازان رده سنی الف و راژان بیات بداغی و گلبرگ گیوقصاب ۲ فلوت نواز رده سنی ب بودند. در این بخش شرکت کننده ای در رده سنی ج نداشت.

آخرین اجراهای مربوط به دوره دوازدهم به ساز های کلارینت، هورن و ابوا اختصاص داشت که در این بخش  پارمیدا سلطانی تنها شرکت کننده ساز ابوا بود از رده سنی الف بود. ساز کلارینت هم  سه شرکت کننده در گروه سنی الف داشت که در این قسمت  نیکی بنی مهد رانکوهی، علی رضایت و رها رضایی برنامه خود خود را مطابق رپرتوار تعریف شده نواختند.  ساز هورن نیز تنها دو شرکت کننده داشت که هر دو از گروه سنی الف بودند. بهار اکبری و ریحانه رفیعی اسامی هورن نوازان راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره بودند.

مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان ساعت ۲۰ روز یکشنبه  ۱۸ شهریور با معرفی برگزیدگان بخش های موسیقی دستگاهی ایران و موسیقی کلاسیک در تالار وحدت تهران برگزار می شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید