سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهخبراتفاق غیرمنتظره سینمای ایران؛ فروش ۱۱۴ میلیارد تومانی در بهار 98

اتفاق غیرمنتظره سینمای ایران؛ فروش ۱۱۴ میلیارد تومانی در بهار 98

اولین آمار فروش سینماها در سه ماهه نخست سال 98 حاکی از رونق فروش فیلم‌ها و همچنین تعداد مخاطبان سینما در مقایسه با سال گذشته است.

اولین آمار فروش سینماها در سه ماهه نخست سال 98 حاکی از رونق فروش فیلم‌ها و همچنین تعداد مخاطبان سینما در مقایسه با سال گذشته است.

به گزارش رتبه آنلاین از پایگاه خبری اتاق ایران، متغیرهای حاکم بر بازار سینما باعث می‌شود تا هرگونه پیش‌بینی ثابت درباره این بازار محال باشد. آیا شرایط اجتماعی بحرانی می‌شود یا خیر؟ فیلم‌های خوب بر پرده سینما اکران می‌شود یا خیر؟ آیا دولت فضای بازی برای سینما به وجود می‌آورد یا خیر؟ سؤالات بسیاری ازاین‌دست از سوی فعالان عرصه سینما مطرح می‌شود. سال گذشته سینمای ایران با اکران  فیلم «هزارپا» یک‌باره با جهش مخاطب مواجه شد و 4 میلیون نفر به‌تنهایی برای تماشای این فیلم روانه سینماها شدند.

امیرحسین علم‌الهدی، کارشناس اقتصاد فرهنگ پیش از این در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با تأکید بر این نکته که اقتصاد سینما هیچ‌گاه رشد پایداری را تجربه نکرده، گفته بود: «اتفاقات غیرمنتظره‌ای در سینمای ایران ممکن است از اواسط سال 98 رقم بخورد که بر همین اساس نمی‌توان با قاطعیت گفت روند فروش صعودی فیلم‌ها ادامه‌دار خواهد بود یا نه.»

بررسی آمارهای فروش بلیت سینما در سه ماه نخست سال 98 و مقایسه آن با مدت‌زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد که اتفاقات غیرمنتظره نه از اواسط سال جاری بلکه از اوایل سال 98 در حال اتفاق است.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی، بازار سینما در ۳ ماهه نخست سال ۹۸ به فروشی معادل ۱۱۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون و ۸۳۹ هزار تومان دست‌یافته و جمعاً ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۲۳ مخاطب به تماشای فیلم‌ها نشسته‌اند.

این در حالی است که در ۳ ماه نخست سال ۹۷ میزان فروش به ۸۴ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۷۹۲ هزار تومان با ۹ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۷۹۶ نفر رسیده بود. بر این اساس میزان افزایش فروش فیلم‌ها در ۳ ماهه ابتدایی امسال (سال ۹۸) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش و تعداد تماشاگران نیز ۳ درصد رشد داشته است.

میزان فروش سینمای ایران در خردادماه سال ۹۸ معادل ۲۸ میلیارد و ۸۷۲ میلیون و ۶۱ هزار تومان بوده است و ۲ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۲۷۳ نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند که در مقایسه با خردادماه سال گذشته که میزان فروش ۱۳ میلیارد و ۶۸۹ هزار و ۶۴۸ هزار تومان بوده و یک‌میلیون و ۷۴۳ هزار و ۴۸۳ نفر به تماشای فیلم‌ها نشسته بودند، خردادماه امسال ۱۱۱ درصد افزایش فروش و ۴۴ درصد افزایش بیننده را داشته‌ایم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید