جمعه 10 فروردین 1403
خانهتجارتآیفون XR ؛ گوشی پرفروش‌ اپل در پایان2018

آیفون XR ؛ گوشی پرفروش‌ اپل در پایان2018

آیفون XR در سه ماهه‌ی پایانی 2018 پرفروش ترین گوشی اپل لقب گرفت

 با اینکه آیفون XR چند هفته پس از آیفون XS و XS Max عرضه شد اما بسیاری از کارشناسان تخمین زده بودند که این مدل بیشترین میزان فروش را در میان آیفون‌ها کسب خواهد کرد. ماه گذشته وب سایت MixPanel مدعی شد که فروش آیفون XR از آیفون XS پیشی گرفته است. 

حال گزارش جدیدی توسط موسسه CIRP منتشر شده که نشان می‌دهد تخمین‌های کارشناسان به حقیقت پیوسته و 39 درصد فروش آیفون‌ها در سه ماهه چهارم سال 2018 به آیفون XR اختصاص داشته است. بر اساس این گزارشان، فروش دو مدل آیفون XS و Xs Max در کنار هم تنها 26 درصد فروش کلی گوشی‌های اپل را تشکیل می‌دهد.
به نظر می‌رسد تفاوت قیمت 250 تا 350 دلاری آیفون XR با مدل‌های پیشرفته‌‌تر موجب شده که توجه بسیاری از کاربران به این مدل جلب شود تا بتوانند با صرف هزینه‌ی کمتری جدیدترین تولیدات اپل را خریداری کنند.

سهم 39 درصدی آیفون XR از فروش کلی آیفون‌ها در ایالات متحده، به نوعی رکورد جدیدی برای یک مدل گوشی به حساب می‌آید و چنین اتفاقی پس از عرضه‌ی آیفون 7 در سال 2016 رخ نداده است. علاوه بر این گفته شده آیفون XS Max که با صفحه نمایش 6.4 اینچی خود، بزرگترین آیفون اپل به حساب می‌آید موفق شده دو برابر برادر کوچکترش یعنی آیفون XS به فروش برسد.
همچنین آیفون‌های 2018 توانسته‌اند 65 درصد فروش کلی تلفن‌های هوشمند اپل را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که سال گذشته آیفون‌های سال 2017 موفق شده‌ بودند تنها 61 درصد آمار فروش کلی موبایل‌های کمپانی کوپرتینویی را به خود اختصاص دهند.

CIRP همچنین گزارش داده میانگین قیمت فروش کلی آیفون‌ها طی بازه‌ی سه ماهه پایانی سال 2018 به رقم 800 دلار رسیده است. این مسئله به واسطه بالا رفتن کلی قیمت‌های تلفن‌های هوشمند اپل رخ داده و خریداران مجبور شده‌اند هزینه‌ی بیشتری برای استفاده از جدیدترین آیفون‌ها پرداخت کنند.
بررسی ویدیویی دیجیاتو؛ آیا آیفون XR ارزش خرید دارد؟

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید