جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاآیا می‌دانستید چشم جغد از داخل گوشش دیده می‌شود؟

آیا می‌دانستید چشم جغد از داخل گوشش دیده می‌شود؟


به گزارش رتبه آنلاین از سرپوش – آیا می‌دانستید می‌توانید کره چشم جغد را از طریق گوش‌هایش ببینید؟ در واقع می‌توانید داخل سر جغد را از طریق گوش‌هایش ببینید. جغد‌ها هم مثل سایر پرندگان برخلاف پستانداران گوش خارجی ندارند.

در واقع گوش پرندگان دو سوراخ نسبتا بزرگ روی جمجمه آن هاست. این سوراخ با پر پوشیده شده، اما اگر پر‌ها را کنار بزنید می‌توانید کره چشم جغد را از داخل ببینید! البته بیشتر پرندگان کوچکتر از آن هستند که بتوان این را دید، اما جغد جیغ‌اره‌ای شمالی حفره‌های گوش بسیار بزرگی دارد. این حفره‌ها به ما این فرصت نادر را می‌دهند که داخل جمجمه یک حیوان زنده را نگاه کنیم و ببینیم دقیقا چه خبر است.

نکته جالب درباره جغد جیغ‌اره‌ای شمالی این است که آن‌ها بسیار کوچک هستند، به این معنا که چشمهایشان حدود ۵ درصد از کل بدنشان است. آن‌ها تنها حدود ۱۷ ساتنیمتر رشد می‌کنند و حدود ۶۰ گرم وزن دارند. گوش‌های بسیار بزرگ به آن‌ها کمک می‌کند طعمه را به راحتی در شب پیدا کنند. گوش‌های بزرگ به آن‌ها اجازه می‌دهد طعمه را در تاریکی ردیابی کنند و با استفاده از صدا‌ها همیشه بدانند شما کجا هستید حتی اگر نتوانند شما را ببینند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید