سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیآموزش لازمه ارتقای بهره وری

آموزش لازمه ارتقای بهره وری

رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران گفت: رشد ضریب شاخص بهره وری در جامعه مستلزم آموزش و فرهنگ سازی است.
به گزارش رتبه آنلاین،حسن فروزان فرد در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: انتظار می رود آموزش های که انسان را به شکل استفاده بهتر از امکانات موجود برای ایجاد ارزش افزوده مناسب رهنمون می سازد باید از ابتدایی ترین آموزش ها باشند.
وی همچنین اظهارداشت: بسیاری از گرفتاری های اجتماعی امروز جامعه ناشی از آموزه هایست که در دوران کودکی به نحو بایسته و شایسته به افراد منتقل نشده است.
رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران گفت: وقتی به گذشته نه چندان دور زندگی مردمان این سر زمین نگاه می کنید به خوبی در خواهید یافت مردم به سبب تجربه محدودیت ها از دوران کودکی نسبت به استفاده بهینه از منابع بسیار حساس و دقیق بوده اند.
وی افزود: وضعیت جدیدی که پس از حضور دولت های هزینه کن از طریق منابع ملی طی پنج تا شش دهه گذشته در کشور بروز و ظهور پیدا کرد موجب شد کودکان، نونهالان و دانش آموزان این مرز و بوم در بستر تعلیمات مد نظر قرار نگیرند.
فروزان فرد تصریح کرد: تعلیمات عمومی تلاش کرد موضوعات دیگری را به دانش آموزان بیاموزد و از این دست موارد و مسائل غافل ماند.
وی بیان داشت: نتیجه تمامی موارد مزبور از یک طرف باعث کم رنگ شدن توجه به محدودیت های منابع در جامعه و از طرف دیگر انتظار از دولت به عنوان صاحب منابع عمومی این بود که جهت رفاه حال آنان مقادیر بیشتری از منابع عمومی را هزینه کند.
رئیس کمیسیون رقابت، خصوصی سازی و سلامت اداری اتاق بازرگانی ایران گفت: ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از امکانات موجود در کشور بدون شک در بستر آموزش تحقق پیدا می کند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: این آموزش ها باید از دوران کودکی و نوجوانی از طریق خانواده، معلمان و مربیان مدارس در جامعه نهادینه شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید