جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیآمریکا اولین کشور تولیدکننده نفت در جهان می‌شود

آمریکا اولین کشور تولیدکننده نفت در جهان می‌شود

آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده تا سال 2019 جایگزین روسیه که بزرگترین تولید کننده نفت در جهان بود،می شود چرا که این کشور تولید نفت شیل خود را افزایش داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  سی ان بی سی، فاتح بیرول مدیر اچرایی آژانس بینالمللی انرژی گفته است که ایالات متحده نه قطعا سال آینده بلکه  به زودی بر روسیه در تولید نفت غلبه خواهد کرد.

با رشد تولید نفت شیل که سرعت آن هم بسیاربالاست،آمریکا در تولید نفت شماره یک جهان خواهد شد.

براساس آمار سال گذشته،ایالات متحده نزدیک به 10میلیون بشکه نفت در روز نفت تولید کرده است که این میزان برای اولین بار از سال1970 است و با این میزان تولید جانشین عربستان سعودی خواهند شد.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در ابتدای سالجاری اعلام کرد که تولید نفت ایالات متحده تا اواخر 2018 به 11 میلیون بشکه در روزخواهد رسید.

بیرول البته می گوید که  این افزایش تولید را تا سال 2020 برای ایالاتمتحده نمی بیند و این کسب مقام اولی طی 4 تا 5 سال آینده اتفاق خواهد افتاد.

در کنار افزایش تولید،صادرات نفت آمریکا هم بهطور فزاینده ای در حال افزایش است؛این صادرات به خصوص به  بزرگترین و سریعترین بازار آسیا در حال رشد است.

در همین حال واردات نفت آمریکا در هفته گذشته باکاهش 1.6 میلیون بشکه در روز به 4.98 میلیون بشکه در روز رسیده که این میزانبراساس گزارش آژانس بین المللی انرژی نسبت به سال 2001 کمترین رقم است.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید