جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیآلودگی هوا ۱۵ برابر جنگ قربانی می‌گیرد

آلودگی هوا ۱۵ برابر جنگ قربانی می‌گیرد


مونا مشهدی رجبی: آلودگی آب و هوا و خاک عامل اصلی بیماری های زیادی در سراسر دنیا است . بیماریهایی که منجر به مرگ افراد مختلف می شود و هزینه های زیادی را به اقتصاد تحمیل می کند.
به گزارش رتبه آنلاین،در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۶ درصد از مرگ های دنیا به دلیل آلودگی خاک ، آب و هوا اتفاق افتاده است و این سهم معادل ۹.۱۹ میلیون نفر است. آلودگی هوا مرگبارترین نوع آلودگی است در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۶.۵ میلیون نفر به دلیل آلودگی هوا، ۱.۸ میلیون نفر به دلیل آلودگی آب و ۸۰۰ هزار نفر به دلیل آلودگی خاک جان خود را از دست دادند.

بیشترین مرگ و میر در کدام کشورها است
شدت مرگ و میر در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط بیشتراست. در گزارش سازمان بهداشت جهانی آمده است: یک چهارم مرگ‌ها در سه کشور بنگلادش، سومالی و چاد به یکی از سه نوع آلودگی ذکر شده، مرتبط بود. در این سال ۲.۵ میلیون نفر در کشور هند، ۱.۸ میلیون نفر در کشور چین و ۱۵۵ هزار نفر در امریکا به دلیل یکی از سه نوع آلودگی مورد مطالعه از دنیا رفتند. سهم مرگ و میر ناشی از آلودگی‌ها به کل مرگ و میر در امریکا ۵.۸ درصد بود.

آلودگی عامل اصلی مرگ و میر در دنیا
نکته مهم این گزارش در مقایسه مرگ و میر ناشی از روشهای مختلف است. در سال ۲۰۱۵ مرگ ناشی از آلودگی‌ها سه برابر مرگ ناشی از سه بیماری ایدز و مالاریا و سل است. در این سال تعداد افرادی که به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست دادند دو برابر تعداد افرادی است که از سه بیماری مذکور جان باختند. همچنین شمار افرادی که به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست دادند،۱۵ برابر تعداد افرادی است که در نتیجه جنگ و خشونت از دنیا رفتند.

در حالی‌که تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا و آب و خاک ۲۳ برابر مرگ ناشی از جنگ و خشونت است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید