آخرین کنسرت‌ها پیش از وقفه دو ماهه

یک هفته تا شروع ماه محرم، ماه سوگواری سالار شهیدان وقت داریم. از اول محرم تا پایان صفر،‌ هیچ کنسرتی برگزار نمی‌شود و حتی آلبوم‌های موسیقی هم به ندرت منتشر می‌شوند. به همین خاطر در این روزهای منتهی به محرم که البته روزهای پایانی تابستان و آخرین روزهای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها هم هست، سیل کنسرت‌های موسیقی به راه می‌افتد.

به گزارش رتبه آنلاین از دنیای اقتصاد، حالا اگر نگاهی به بیلبوردهای شهرها بیندازید، یا سایت‌های اینترنتی فروش بلیت را چک کنید می‌بینید که همه جا پر از تبلیغات کنسرت‌ها شده است. کنسرت‌های مختلف در سبک‌های مختلف و با حضور گروه‌ها و خواننده‌های مختلف! آخر هفته‌ای که در پیش داریم، آخرین آخر هفته در نیمه اول سال است که در آن می‌توان کنسرت برگزار کرد. بنابراین همه گروه‌ها به آب و آتش زده‌اند تا سانس‌ها و سالن‌های مناسب را برای کنسرت‌هایشان رزرو کنند. البته بعضی از گروه‌ها هم دیر جنبیده‌اند و مجبور شده‌اند روزهای وسط هفته را انتخاب کنند. کمااینکه دیروز، پریروز و پس پریروز کنسرت‌هایی در نقاط مختلف کشور برگزار شده است. بعضی گروه‌ها هم مجبور شده‌اند شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای اجرا انتخاب کنند. خلاصه آنکه وضعیت طوری شده که از سه روز پیش تا چهار روز آینده، هر روز در جایی از کشورمان، کنسرتی برگزار می‌شود. نکته این است که با وجود برگزاری خیلی از کنسرت‌ها به‌صورت همزمان، هنوز صندلی همه اجراها پر نشده و شما می‌توانید با خواندن این گزارش یکی از کنسرت‌هایی را که دوست دارید، انتخاب کنید و با خریدن بلیتش آخر هفته خود را با اجرای موسیقی زنده بگذرانید.

ازجمله نکات جالب در میان برنامه‌های موسیقی؛ اجرای ساعت ۲۳ سیمین غانم در جزیره کیش است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بانوانی که در پایتخت و خارج از آن روی صحنه می‌روند سال‌هاست طبق قانونی نانوشته رنگ اجرا در این ساعت را ندیده‌اند و اکثرا در ساعات بعدازظهر (ساعت ۱۴ تا ۱۶ یا ۱۵ تا ۱۷) روی صحنه رفته‌اند و تعداد معدودی نیز در ساعت ۲۰ یا ۲۱. ازجمله نکات جالب توجه دیگر روی خوش نشان دادن ارکستر سمفونیک تهران به آثار آهنگسازان ایرانی است. برنامه این ارکستر که ۱۵ و ۱۶ شهریور در تالار وحدت روی صحنه می‌رود به این شرح است: نی‌نوا اثر حسین علیزاده، اورتور پل اثر مهران روحانی، سوئیت سمفونی زندگی قسمت اول: عباس علوی- حسین کاج، کنسرتو برای گیتار و ارکستر (امیر محمودی) و مرثیه برای ویولن و ارکستر (علی بیرنگ) به همراه اجرای آثاری از دیگر آهنگسازان ایرانی. باقی ماجرا را از روی جدول‌هایی که به تفکیک روز برگزاری کنسرت‌ها آماده شده است مرور کنید. این شما و این آخرین اجراهای موسیقی زنده در نیمه اول سال ۹۷.

32 (2)