به گزارش رتبه آنلاین از چمدان، هرکسی رویای دیدن کشورهایی را دارد که به او اجازه می‌دهند از شگفتی‌های طبیعی، اماکن تاریخی و تجربه فرهنگی جدید لذت ببرد. سازمان جهانی گردشگری ۱۰ کشوری را رده‌بندی کرده است که در سال ۲۰۱۷ توانستند با ارائه این موارد بیشترین گردشگر را از اقصی‌نقاط جهان به‌سوی خودشان جذب کنند.

فرانسه│ این کشور اروپایی که ۹٫۷ درصد از تولید ناخالص ملی‌اش را از راه گردشگری تامین می‌کند در سال ۲۰۱۷ میزبان ۸۸٫۹میلیون بازدیدکننده بین‌المللی بود.

اسپانیا│ مقصدی در اروپا که به گردشگرانش حس سفر به سرزمین‌های گرمسیری را القا می‌کند و همین‌مسئله سبب شده که سالانه ۱۱ درصد از تولید ناخالص ملی این کشور از راه گردشگری تامین شود. سواحل این کشور در اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه، سایت‌های تاریخی ثبت جهانی در بارسلون و مادرید، جشنواره‌ها و کارناوال‌های سرگرم‌کننده، همه ساله بسیاری از گردشگران بین‌المللی را روانه این کشور می‌کند. بیشترین تعداد بازدیدکنندگان اسپانیا از کشورهای اروپای غربی به‌ویژه انگلستان، فرانسه و آلمان می‌آیند. درمجموع، ۸۲٫۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ از کشور دیدن کردند.

ایالات‌متحده‌آمریکا│ آمریکا سومین کشور جهان از نظر وسعت جغرافیایی است و این بدان‌معنی است که مقصدهای گردشگری متنوع و مختلفی را در خود جای داده است. شهرهای نیویورک، لس‌آنجلس، لاس‌وگاس، میامی و هونولولو از جمله شهرهای پربازدید و جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیزی چون گرند کنیون، پارک ملی یلو استون و یخ‌های آلاسکا به‌علاوه سواحل وسیع شرقی و غربی در کرانه دو اقیانوس اطلس و آرام به‌همراه آبشارهای بزرگ، مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند که همه‌ساله تعداد زیادی از گردشگران بین‌المللی را به‌ویژه از دو کشور انگلستان و کانادا جذب می‌کنند. به‌طوری‌که سال گذشته این کشور با جذب ۷۲٫۹میلیون نفر در رده سوم این رتبه‌بندی قرار گرفت.

چین│ هرچند این‌گونه به‌نظر می‌رسد که به‌دلیل وجود دولت کمونیست و موقعیت بسته چین در روابط بین‌المللی، این کشور مقصد گردشگری جالب‌توجهی برای مردم جهان نیست اما به‌دلیل مزایای بالایی که چین به گردشگران خارجی عرضه می‌کند، سال ۲۰۱۷ میزبان ۵۹٫۳ میلیون نفر از سراسر جهان بود. دیوار بزرگ چین، کوهستان مقدس فیور، معبد شائولین، آبشار هوآنگشو، شهر ممنوعه و «سه ژرف‌دره» ازجمله جاذبه‌های مهم گردشگری این کشور آسیای شرقی به‌شمار می‌روند.

ایتالیا│ تاریخ بسیار غنی و بسیاری از سایت‌های میراث فرهنگی این کشور که به‌خوبی محافظت شده‌اند امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان شناخته می‌شوند. ۵۰ سایت تاریخی ایتالیا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. بناهای تاریخی دوره امپراتوری رم و عصر نوزایی به‌علاوه طبیعت شگفت‌انگیز و سواحل تفریحی وسیع این شبه‌جزیره مدیترانه‌ای و به‌خصوص آشپزی منحصربه‌فرد از دیگر جاذبه‌های آن به‌شمار می‌روند. این کشور در سال ۲۰۱۷ توانست ۵۷٫۸ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی را جذب کند و در رتبه پنجم رده‌بندی سازمان جهانی گردشگری قرار گیرد.

ترکیه│ تا سال ۲۰۱۵ ترکیه به‌دلیل بناهای تاریخی گسترده به‌جامانده از دوره‌ امپراتوری بیزانس و دوره اسلامی و همچنین اقامتگاه‌های مجلل در سواحل نیلگون دریای مدیترانه یکی از کشورهای پربازدید جهان بود اما به‌دلیل حوداث تروریستی که در این سال رخ داد تعداد گردشگران با ریزش قابل‌توجهی مواجه شد. سال ۲۰۱۷ ترکیه روند صعودی جذب گردشگران را از سر گرفت و هرچند براساس برخی آمارها گردشگران این کشور ۳۲٫۴ میلیون نفر بود اما براساس این گزارش سازمان جهانی گردشگری، با میزبانی ۳۹٫۹میلیون بازدیدکننده بین‌المللی در رتبه ششم ایستاده است.

مکزیک│ این کشور که در رده‌بندی سال ۲۰۱۶ با جذب ۳۵ میلیون گردشگر در رتبه هشتم قرار داشت در سال ۲۰۱۷ توانست با تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری تعداد بازدیدکنندگان بین‌المللی را به ۳۹٫۳ میلیون نفر برساند و با یک پله صعود در سکوی هفتم جای گیرد.

انگلستان│ این کشور به‌دلیل داشتن سایت‌های تاریخی، پویایی بالای فرهنگی و زیرساخت‌های مناسب، مقصد گردشگری مورد علاقه گردشگران سرزمین اصلی اروپا و آمریکای شمالی است. پل لندن و برج لندن، موزه مادام توسو و موزه بریتانیا به‌علاوه قلعه‌های قرون‌وسطایی پراکنده در سراسر انگلستان ازجمله جاذبه‌های فرهنگی‌تاریخی مهم این کشور به‌شمار می‌روند که در سال ۲۰۱۷ توانسته‌اند ۳۸٫۷ میلیون بازدیدکننده را به‌سوی انگلیس روانه کنند.

آلمان│ این کشور مرفه اروپای غربی، حدود ۴۰ میلیارد دلار درآمد و بیش‌از ۲ میلیون شغل را در حوزه صنعت گردشگری تولید کرده است. شهرهای برلین، اشتوتگارت، هامبورگ، نورمبرگ و مونیخ از مهم‌ترین شهرهای گردشگری این کشور به‌شمار می‌روند. آلمان در سال ۲۰۱۷ توانست ۳۷٫۶ میلیون نفر را جذب کند.

تایلند│ این طبقه‌بندی با تایلند به پایان می‌رسد. جزایر این کشور به‌دلیل اینکه مقصدهای گردشگری گرمسیری ارزانی هستند یکی از زیباترین و جذاب‌ترین نقاط زمین برای بازدیدکنندگان بین‌المللی به‌شمار می‌رود. سواحل ماسه‌ای، اقلیم آفتابی، غذای تایلندی، خرید ارزان و هتل‌های مناسب دلایل کافی برای انتخاب این کشور برای سفر هستند. صنعت گردشگری تایلند ۲۰ درصد از تولید ناخالص این کشور را تامین می‌کند. سال ۲۰۱۷ تایلند توانست ۳۴٫۷میلیون گردشگر بین‌المللی را جذب کند. برنامه این کشور تا سال ۲۰۳۲ رسیدن به رقم ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده بین‌المللی است.