جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیرشد ۵ درصدی رتبه ایران در شاخص قصد کارآفرینی

رشد ۵ درصدی رتبه ایران در شاخص قصد کارآفرینی


رئیس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران کارآفرینان را نیروی محرک توسعه کشور دانست و از کسب رتبه ۱۰ ایران در شاخص قصد کارآفرینی در میان ۵۰ کشور جهان خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، غلامحسین حسینی نیا در مراسم اختتامیه هفته جهانی کارآفرینی گفت: این هفته فرصت خوبی است تا به این اکسیر حیات‌بخش توجه ویژه داشته باشیم و از نیروهای خلاق و درون‌زای داخل کشور که نقش موثری در تحول اقتصاد دارند استفاده کنیم.

وی افزود: در هفته جهانی کارآفرینی آمارهای ناراحت‌کننده‌ و بعضا نگران کننده‌ای اعلام می‌شود و می‌شنویم که ۱.۸ میلیون نفر از جوانان ۱۵ تا ۲۵ ساله کشور بیکارند؛ لذا در این شرایط باید از ظرفیت نیروهای جوان، خلاق و دارای ایده‌های کارآفرینانه بیش از پیش بهره برداری کنیم.

به گفته حسینی‌نیا، بر اساس گزارش سازمان جهانی کارآفرینی ایران در شاخص کلیدی قصد کارآفرینی رتبه ۱۰ را در میان ۵۰ کشور جهان کسب کرده که پنج درصد رشد داشته است.

وی در پایان با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری در جمع تعاون گران و کارآفرینان گفت: امیدواریم فرمایشات مقام معظم رهبری درباره مباحث رونق تولید، اقتصاد و فعالیت‌های کارآفرینانه که در جمع کارآفرینان و تعاون گران مطرح شد به نحو شایسته‌ای عملیاتی شود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید